نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 13:03

استاندار خراسان رضوی: ناظران قبل از وقوع فساد باید هشدارهای لازم را بدهند

استاندار خراسان رضوی گفت: نظارت موجب سلامت در اجرای کارها است و ناظران قبل از وقوع فساد باید هشدارهای لازم را در کنار ارئه راهکارها ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت درآمد استان با بیان اینکه مدیران با توجه به ماموریت خود در موضوعات زیرساختی، اقتصادی و نظارتی برای تحقق اهداف در حال انجام وظیفه هستند، اظهار کرد: رویکرد ما بودجه محور و منابع محور نیست، بلکه برنامه ریزی باید برای حل مسایل انجام شود و مدیران دستگاه‌ها با اشراف بر حوزه ماموریتی خود، مسایل را بر اساس فهرست اولویت‌های خود برنامه ریزی کرده و برای دریافت بودجه اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه تنها منتظر بودجه بودن و سپس برنامه ریزی کردن باعث از دست رفتن زمان می شود، متکر شد:  باید همراه با حرکت و انجام کارها، الزاماتی همچون هزینه نیز پیگیری شود و این تفاوت اصلی در مدیریت جهادی و اداری است.

استاندار خراسان رضوی همچنین به نقش و ماموریت ذیحسابان در دستگاه های دولتی اشاره کرد و افزود: دستگاه های نظارتی با برداشت و مفاهمه مشترک به موضوعات ورود کنند زیرا سلامت کار بسیار اهمیت دارد و هدف، وسیله را توجیه نمی کند، بلکه ما مکلف به پیگیری انجام وظایف هستیم.

نظری تصریح کرد: باید به دنبال ضمانت و سلامت در انجام کارها باشیم زیرا ممکن است مسئولان در اجرای برنامه ها دچار غفلت شوند و نیاز به هشدارهایی برای درست و اجرای قانونی وظایف دارند.

وی ادامه داد: نظارت هم پیش‌رونده و هم پیش‌برنده است زیرا دستگاه ناظر ضمن آینده نگری، قبل از وقوع هر انحراف، اشکال و غفلتی باید هشدارهای لازم را همراه با ارائه راهکار مطرح کند تا نیازی به ورود دستگاه نظارتی و قانونی نباشد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 942024

مهمترین اخبار ایران و جهان: