نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 15:20

جدیدترین نظرسنجی در فلسطین؛ برتری محسوس جنبش «حماس» بر «فتح»

نتایج نظرسنجی یک موسسه آماری در فلسطین حاکی از آن است که فلسطینیان جنبش حماس را برای رهبری و مدیریت امور کلان خود، شایسته تر از جنبش فتح می دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، نتایج نظرسنجی یک موسسه آماری در فلسطین حاکی از آن است که فلسطینیان جنبش حماس را برای رهبری و مدیریت امور کلان خود، شایسته تر از جنبش فتح می دانند.

در این نظرسنجی ۲۸ درصد از شرکت کنندگان جنبش حماس را انتخاب کرده و ۲۵ درصد به جنبش فتح برای رهبری امور در فلسطین رای داده اند، این در حالی است که در موضوع انتخاب رئیس جمهور اختلاف میان جنبش حماس و فتح بسیار بیشتر است و «اسماعیل هنیه» به عنوان رهبر حماس ۵۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان و رهبر جنبش فتح توانسته تنها ۳۶ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

در بخش دیگری از این نظرسنجی ۷۰ درصد از مردم فلسطین ، تشکیل گروه های مقاومتی نظیر «عرین الاسود» (بیشه شیرها) را مورد تایید قرار داده اند. همچنین ۸۷ درصد از شرکت کنندگان با بازداشت مبارزان مقاومت از سوی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان ، اعلام کرده اند.

در این نظرسنجی ۸۱ درصد از شرکت کنندگان وجود فساد در موسسات مرتبط با تشکیلات خودگردان (به رهبری ابومازن) را تایید کرده اند. ۷۵ درصد از مردم فلسطین نیز بر لزوم استعفای ابومازن تاکید ورزیده اند.

جدیدترین نظرسنجی در فلسطین؛ برتری محسوس جنبش «حماس» بر «فتح»

منبع: مهر
شناسه خبر: 947824

مهمترین اخبار ایران و جهان: