نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 11:44

امام جمعه بهارستان خواهان ورود دستگاه قضا به مسئله زمین‌خواری شد

اصفهان- امام جمعه‌ بهارستان اصفهان گفت: عده‌ای در این شهر اقدام به زمین‌خواری کرده‌اند و لازم است تا قوه قضاییه به این مسأله ورود از ادامه این روند جلوگیری کند.‌

حجت‌الاسلام سیدمهدی تاج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق گزارش شرکت عمران بهارستان که از سال ۱۳۹۲ را بررسی کرده، عده‌ای تحت عنوان بهره‌برداری از معدن، درختان منطقه را قلع و قمع کرده‌اند و این در حالی است که وجود درختان در این منطقه هیچ‌گونه تداخلی با فعالیت معدن نداشته است.

وی ادامه داد: مدیرعامل مورد را بررسی کرده و دستور می‌دهد که این کار تخلف است و در شعبه ۹ عمومی دادگاه اصفهان پرونده تشکیل می‌شود و در ۲۲ آذرماه سال ۱۳۹۷ حکم قلع و قمع درختان در ۱۵ هکتار صادر می‌شود. این حکم مورد اعتراض قرار می‌گیرد و کارشناسان با بررسی بیشتر، سطح مورد نظر را ۵/۱۸ هکتار تأیید می‌کنند و سپس در ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ حکم خلع ید و قلع و قمع برای ۵/۱۸ هکتار صادر می‌شود.

امام جمعه بهارستان افزود: صنعت، معدن و تجارت اصفهان به عنوان شخص سوم به این حکم معترض می‌شود و پرونده دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ ادعای سازمان صنعت معدن و تجارت رد می‌شود. سپس در ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۹۹ حکم اجراییه و خلع ید در دستور کار برای اجرا قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام تاج‌زاده به پیگیری‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در این راستا پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است و چندین بار در خطبه‌های نماز جمعه بعنوان مطالبه مطرح شده و لازم است تا قوه قضائیه و دولت نسبت به این موضوع ورود پیدا کنند و اقدامات و برخوردهای لازم را انجام دهند.

امام جمعه بهارستان اصفهان اظهار داشت: از دولت انقلابی و مردمی انتظار می‌رود که در جهت برخورد با متخلفان و دفاع از حقوق بیت‌المال اهتمام جدی و ویژه داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 994424

مهمترین اخبار ایران و جهان: