نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 16:15

تولید و جمع‌آوری روزانه 35 تن زباله در شهرکرد

شهرکرد - رئیس مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: سرانه تولید زباله هر شهروند ۶۴۰ گرم در شبانه‌روز است و روزانه پنج تن انواع زباله پزشکی و ۳۰ تن زباله عمرانی در شهرکرد تولید و جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود مؤمنی صبح سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد که در خصوص تولید زباله‌های خانگی، غیر خانگی و عمرانی برگزار شد، اظهار کرد: از این میزان ۸۸ درصد زباله تَر و ۱۲ درصد زباله خشک و قابل بازیافت است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد سرانه تولید زباله هر شهروند شهرکردی را ۶۴۰ گرم در شبانه‌روز دانست و افزود: روزانه پنج تن انواع زباله پزشکی و ۳۰ تن زباله عمرانی در مرکز استان تولید و جمع‌آوری می‌شود.

مؤمنی اعتبار طرح جمع‌آوری، سامان‌دهی و دفن پسماند شهرکرد در سال‌جاری را ۴۲۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: این اعتبار در سال آینده به ۸۵۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تعطیل شدن فعالیت شهرک بازیافت شهرکرد با ظرفیت تفکیک روزانه ۲۵۰ تن زباله در مرحله نخست یادآور شد: تکمیل نبودن زیرساخت‌های مورد نیاز از سوی سرمایه‌گذار و اختلاف بین شرکا و سرمایه‌گذاران عامل تعطیلی این مرکز است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با اشاره به موفق نبودن اجرای سه مرحله طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد تصریح کرد: مرحله چهارم این طرح در مرحله اجرایی قرار گرفته، قرارداد آن بسته شده و جانمایی و استقرار کانکس‌ها در حال انجام است.

وی گفت: روند اجرای کامل طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد پس از تصویب در شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

مؤمنی به دفن غیراصولی زباله‌های شهرکرد در ۴۰ سال گذشته اشاره و تاکید کرد: هم‌اکنون این مکان و سایت سامان‌دهی شده است و دفن زباله‌ها به‌صورت اصولی انجام می‌شود.

وی با اشاره به محدود کردن راه‌های دسترسی به سایت دفن زباله شهرکرد به‌منظور جلوگیری از حضور زباله‌گردها در این مکان افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری با همکاری اداره‌کل دامپزشکی استان نسبت به جمع‌آوری، واکسیناسیون و قلاده‌گذاری سگ‌های بدون‌صاحب اقدام کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 952668

مهمترین اخبار ایران و جهان: