نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 18:24

زمینه آزادی ۴۷۰ زندانی در اردبیل فراهم شده است

اردبیل- مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: زمینه آزادی ۴۷۰ زندانی با جرایم مختلف در اردبیل با پیگیری واحد صلح و سازش فراهم شده است.

یاسر امجدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: زمینه آزادی ۴۷۰ زندانی با جرایم مختلف در اردبیل با پیگیری واحد صلح و سازش و مذاکرات متعدد در ۹ ماهه سال جاری فراهم شده است.

وی با بیان اینکه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: در این زمینه گام‌های جدی و اساسی برداشته شده و با همکاری بنگاه‌های حمایتی از ابتدای امسال برای آزادسازی ۱۲۴ زندانی جرایم غیرعمد ۶۰ میلیارد تومان مبلغ محکومیت تأمین شده است.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با مشارکت و همکاری‌های همه‌جانبه در راستای آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد بتوانیم موفق عمل کرده و با فراهم‌سازی شرایط آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این راستا باشیم.

امجدی همچنین خواستار استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت معتمدین و نهادینه کردن فرهنگ گذشت و صلح و سازش شد و گفت: پیگیری مددکاران و اعضای شوراهای حل اختلاف در اخذ تخفیف و رضایت از شکات و فراهم کردن زمینه استخلاص زندانیان واجد شرایط نیز در این راستا غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ شعبه شورای حل اختلاف در زندان‌های این استان فعال هستند که با استقرار در مراکز تأمینی نقش کلیدی و مؤثری در زمینه سرعت‌بخشی به حل و فصل پرونده‌های قضائی و کاهش جمعیت کیفری ایفا می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 946224

مهمترین اخبار ایران و جهان: