نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 16:10

تمهیدات مسؤولان برای رفع کم‌آبی سمنان چیست؟

استاندار سمنان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تأمین آب آشامیدنی در استان با توجه به فرارسیدن فصل گرم سال اندیشیده شد، گفت: چاه‌های فعال تحت اختیار دستگاه‌های دولتی در مواقع کم‌آبی در استان سمنان به شبکه انتقال آب شهری متصل شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم‌آبی استان که در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای تأمین آب آشامیدنی در استان سمنان با توجه به فرارسیدن فصل گرم سال اندیشیده شد.

وی افزود: آمادگی کامل توسط ستاد مدیریت بحران و شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم‌آبی و دستگاه‌های اجرایی متولی امر برای مدیریت امور در مواقع بروز مشکل، وجود داشته باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: لیست چاه‌های فعال تحت اختیار دستگاه‌های دولتی احصا شود و در مواقع کم‌آبی برای تأمین آب در استان وارد مدار شوند.

هاشمی عنوان کرد: مباحث و مسائل بهداشتی و کیفیت آب آشامیدنی نیز از دیگر اولویت‌ها و مؤلفه‌های اصلی و اساسی محسوب می‌شود که اقدامات در این حوزه در حال انجام است.

وی تأکید کرد: فرمانداران، جلسات شهرستانی متناظر در حوزه حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم‌آبی را به صورت مستمر در راستای پیشبرد مطلوب‌تر امور برگزار کنند.

استاندار سمنان گفت: جداسازی آب مورد استفاده برای فضای سبز شهری از آب آشامیدنی از ضروریات فعلی در این استان است که شهرداری‌ها باید به قید فوریت این مهم را اجرایی کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها و نظارت برای جلوگیری از استفاده انشعابات غیرمجاز به دقت انجام گیرد و ضمن جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، برخورد جدی با خاطیان صورت گیرد.

پایان پیام/74007/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1247324

مهمترین اخبار ایران و جهان: