نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 09:03

حضرت معصومه آیینه تمام نمای عصمت و نجابت است

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: حضرت معصومه (س) آیینه تمام نمای عصمت و نجابت زنانی است که همواره در دامن خود شخصیت‌های بزرگی را پرورش دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده شامگاه شنبه در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه (س) در اردبیل اظهار کرد: با ورود ماه ذی‌قعده و در نخستین روز از این ماه شاهد برگزاری جشن تولد حضرت معصومه (س) هستیم که به نام «روز دختر» نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: دختران نجیب و با اصالت میهن اسلامی ما به ویژه استان اردبیل با تأسی از این بانو باید مهربانی و نجابت را الگوی خود قرار داده و همواره در مسیر اعتلای ارزشی و معنوی خود به عنوان بهترین هدیه خداوند به خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: دختران ما امروز باید در حساس‌ترین شرایط سنی و گذر عمر خود قدر لحظات خود را دانسته و در مسیر اعتلای ارزشی و معنوی جامعه و همچنین مستحکم‌تر کردن پایه‌های الفت و محبت خانواده‌ها گام‌های مؤثری را بردارند.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: حضرت معصومه (س) که به مظهر عصمت و نجابت شناخته شده قطعاً برای دختران این مرز و بوم می‌تواند الگویی شایسته باشد تا آنها نیز با قلبی مهربان همراه با ایثار و گذشت خود بتوانند آراستگی دختر جامعه اسلامی را به خوبی نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار تحصیل و تهذیب نفس، دختران ما امروز به راه و مسیر نورانی عصمت، حجاب و عفاف به عنوان الگوهای شایسته نیاز دارند تا بتوانند در این دنیای پرآشوب زمینه سلامت روحی، جسمی و روانی خود را به شایستگی پیدا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برگزاری برنامه‌های مختلف دهه کرامت را با محوریت بقاع متبرکه و امامزاده‌ها یادآور شد و اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با محوریت خانواده برنامه‌های دهه کرامت به شایستگی برگزار و همه دختران و خانواده‌های شایسته این استان از ثمره و نتیجه این برنامه‌ها بهره بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1226568

مهمترین اخبار ایران و جهان: