نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 21:55

تخلیه روزانه ۴۰۰ دستگاه در سیلوی مغان/ ۵ هزار تن گندم خریداری شد

جعفرآباد- نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: با آغاز کار برداشت گندم امکان تخلیه روزانه ۴۰۰ دستگاه خودروی سنگین در سیلوی مغان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جهانگیرزاده عصر سه شنبه در جریان بازدید از مراکز خرید گندم در جعفرآباد اظهار کرد: عملیات خرید گندم کشاورزان در جعفرآباد آغاز شده و در ۲ روز گذشته نیز بیش از پنج هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

وی تصریح کرد: سیلوی مغان توانایی و قدرت تخلیه روزانه ۴۰۰ دستگاه را دارد و امیدواریم کار خرید در مهلت مقرر به انجام برسد.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی از برپایی ۱۲ مرکز خرید گندم در مغان و امکان افزایش آن تا ۱۹ مرکز در روزهای آینده گفت: کار خرید گندم با مباشرت تعاون روستایی در حال انجام است و امیدواریم شرایط مناسبی را در خرید و پرداخت بهای گندمکاران در منطقه مغان شاهد باشیم.

جهانگیرزاده افزود: علاوه بر جعفرآباد، برداشت گندم در چهار هزار هکتار از اراضی مغانسر نیز آغاز شده و پیش بینی می‌شود ۲۸ هزار تن محصول از کشاورزان این منطقه خریداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مناسب کشت، داشت و برداشت و عملیات نظارت کارشناسان، ما با رشد ۲ تن در هر هکتار تولید گندم در مزارع روبه رو هستیم که به ازای هر هکتار برداشت هفت تن محصول گندم در این منطقه پیش بینی شده است.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به وارد آمدن خسارت هنگفت به دیم زارها برداشت محصول از اراضی آبی در مغان آغاز شده و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های متولی در کنار خرید، پرداخت بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان نیز در سریع‌ترین زمان انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1266724

مهمترین اخبار ایران و جهان: