نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 10:15

دریافت نشان سرو توسط رئیس دانشگاه ارومیه/جذب 1700 دانشجوی بین المللی

رئیس دانشگاه ارومیه از دریافت نشان سرو خبر داد و گفت: دانشگاه ارومیه در حوزه روابط بین المللی توانسته است یک هزار و ۷۰۰ دانشجو بین المللی را جذب و ساماندهی کند که از این رو یک گام بزرگ برداشته است.

احمد علیجانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در خصوص دریافت نشان سرو اظهار داشت: دانشگاه ارومیه با داشتن ۱۴ هزار دانشجو، ۵۰۳ هیات علمی در رشته‌های مختلف و ۴۷۰ یاوران علمی، طی امسال پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف کسب کرده که در نهایت،  در مراسم برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در شیراز و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ارومیه به نشان سرو دست یافت.

وی ادامه داد: نحوه ارزیابی دریافت کنندگان نشان سرو همه ساله بر اساس شاخص‌های تعریف شده از جمله حوزه علمی، آموزش، پژوهش، فناوری، فرهنگی، اجتماعی و روابط بین الملل برای عملکرد سالانه از سمت وزارت علوم مورد سنجش و پالایش قرار می‌گیرد که طی آن مدیران برتر حائز نشان سَرو می‌شوند.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: دانشگاه ارومیه در حوزه روابط بین المللی توانسته است یک هزار و ۷۰۰ دانشجو بین المللی را جذب و ساماندهی کند که از این رو یک گام بزرگی در حوزه روابط بین المللی برداشته است.

وی گفت: تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی (آزفا) و امور کنسولی دانشجویان خارجی نیز از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است در این راستا تفاهم نامه‌های مختلفی نیز با دانشگاه‌های کشورهای خارجی داریم تا ضمن تبادل علمی در حوزه پژوهشی همکاری کنیم.

علیجانپور تصریح کرد: در حوزه فناوری نیز حدود ۲ هزار و ۴۰۰ متر ابنا قدیمی و ساختمان‌هایی با سال ساخت گذشته داشتیم که با بازسازی آنها توانستیم این ابنا را در اختیار حوزه فناوری قرار دهیم تا در راستای اشاعه و توسعه حوزه فناوری، کارآفرینی و مراکز رشد بتوانیم تاثیر گذار عمل کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1220324

مهمترین اخبار ایران و جهان: