نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 09:50

توسعه شهرها مساله محور نبوده است

اصفهان – رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه شهرها در کشور مساله محور نبوده و از این رو همواره مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح پنجشنبه در پنجمین اجلاص رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها و اولین اجلاس مشترک با معاونین شهرسازی و معماری در هتل آسمان اصفهان اظهار داشت: محور این جلسه بافت‌های فرسوده و ارتقا تاب آوری این بافت‌ها است که مشکل عمده شهرهای کشور است.

وی با طرح این سوال که آیا ما راه گذشتگان را به درستی طی کرده‌ایم، اظهار داشت: گذشتگان ما کلی نگر بوده و شهرها را بر اساس معنویت توسعه می‌دادند، امروز ما شهرها را مساله محور توسعه نداده‌ایم، اغلب بلند پروازانه و رویایی طرح‌ها را تعریف می‌کنیم و به محض اجرا مردم را با مشکل مواجه می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای طرح تفصیلی شهر اصفهان ۱۰ سال زمان گذاشتیم و امروز شاهدیم که نتوانسته پاسخگوی نیازهای شهر باشد، ابراز داشت: امروز نیز بحث طرح جامع مطرح است و باید در این زمینه به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در آینده دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه در گذشته جهانبینی افراد و برنامه ریزان در توسعه شهرها دخیل بوده است، افزود: امروز ما باید این روش و منش را در دستور کار قرار دهیم تا شهروندان زندگی راحت‌تری داشته باشد.

نورصالحی اضافه کرد: باید در این اجلاس هر بار یک موضوع کلیدی مورد توجه قرار گیرد تا بتواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220068

مهمترین اخبار ایران و جهان: