نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 15:25

وعده یک ساله و ۲ ماهه برای احداث پل‌های «شوراب» و «برگلان سوخته»

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: پل‌های «شوراب» و «برگلان سوخته» این استان که در جریان سیلاب سال ۹۸ تخریب شده بودند، به ترتیب ظرف یک سال و دو ماه ساخته و افتتاح می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز دوشنبه در بازدید از پل در حال احداث «شوراب»، اظهار داشت: این پل یکی از نقاط حادثه‌خیز مسیر جنوب استان به شمار می‌آمد که در سیل سال ۱۳۹۸ دچار آسیب و طی فروردین سال جاری به‌طور کامل تخریب شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه در مسیر اصلی خرم‌آباد- پلدختر قرار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وعده یک ساله و ۲ ماهه برای احداث پل‌های «شوراب» و «برگلان سوخته»

معاون استاندار لرستان، تصریح کرد: با پیگیری اداره کل راهداری استان مجوز احداث پل جدید گرفته شد و هم‌اکنون نیز طراحی و نقشه این پل بر اساس استانداردهای لازم آماده است.

دالوند، عنوان کرد: قرارداد با توجه به برنامه زمانبندی یک‌ساله با پیمانکار منعقد شد، اما با توجه به تلاش راهداری و پیمانکار پروژه در روند عملیات اجرایی، احتمال اتمام پروژه زودتر از برنامه زمان‌بندی وجود دارد.

وی در ادامه در بازدید از پل در حال احداث «برگلان سوخته زورانتل» پلدختر، اظهار داشت: این پل در اثر سیل سال ۱۳۹۸ به طور کامل تخریب و مسیر تردد چهار روستا و عشایر منطقه مسدود شد.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است، گفت: پل «برگلان سوخته» پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد، امیدواریم با همت اداره کل راهداری استان این پروژه تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد تا مسیر ایمنی برای مردم این منطقه ایجاد کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1230324

مهمترین اخبار ایران و جهان: