نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 17:29

تداوم هوای سرد و بهاری در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه فردا شرایط برای بارندگی در آسمان مازندران مهیاتر خواهد بود، گفت: باتوجه به کاهش دما در مناطق سردسیر کوهستانی شاهد بارش برف هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت جوی آسمان استان، اظهار کرد: از روز گذشته  بارندگی در استان گسترش یافت، به‌طوری‌که بیشترین بارش از بازیارخیل میاندورود و سنگ‌پشته و سرلیماک رامسر ۱۰، سفیدآب و گلعلی آبا تنکابن ۹، بودخانی سوادکوه، هوامسر آمل ۸ میلی‌متر به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این سامانه تا روز سه‌شنبه در آسمان مازندران فعال است، گفت: امروز هم همچنان بارندگی در سطح استان تداوم داد و ارتفاعات هم به‌صورت مه‌آلود و همراه با کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه فردا شرایط برای بارندگی در آسمان مازندران مهیاتر خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به کاهش دما در مناطق سردسیر کوهستانی شاهد بارش برف هستیم.

اسدی با هشدار احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، خاطرنشان کرد: پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، خودداری از اسکان در کنار رودخانه‌ها و احتیاط در تردد جاده‌ای محور های کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: روز سه‌شنبه از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود و بارش‌های به‌صورت پراکنده خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز چهارشنبه تا پایان هفته جوی پایدار در آسمان مازندران مستقر شده و هوای استان همراه با افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران طی امروز و فردا به‌صورت مواج خواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211824

مهمترین اخبار ایران و جهان: