نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 04:39

بیش از ۷۰ درصد سالمندان چهارمحال و بختیاری خدمات مراقبتی دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سال گذشته بیش از ۷۰ درصد سالمندان چهارمحال و بختیاری، خدمات مراقبتی سالیانه را در تمام سطوح محیطی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی احمدی با اشاره به اینکه افراد بالای ۶۰ سال جزو سالمندان محسوب می‌شوند، گفت: در حال حاضر ۱۰۹ هزار و ۴۵۵ نفر که ۱۰.۶ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، سالمند هستند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد: سال گذشته بیش از ۷۰ درصد سالمندان استان، خدمات مراقبتی سالیانه را در تمام سطوح محیطی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت دریافت کردند. 

احمدی ادامه داد: این خدمات شامل پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی از طریق خطرسنجی و مراقبت‌های ادغام‌یافته دیابت، فشار خون بالا و اختلالات چربی خون، بررسی و شناسایی اختلالات تغذیه‌ای، سقوط، نداشتن تعادل و افسردگی، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان و سرطان کولورکتال (روده بزرگ) بوده است. 

غربالگری تلفنی ۹۹ درصد از سالمندان

وی ضمن اشاره به اجرای طرح حمایت و مراقبت از سالمندان پرخطر از ابتدای سال گذشته با هدف شناسایی و طبقه‌بندی خطرپذیری سالمندان در استان، گفت: در این طرح ۹۹ درصد سالمندان به صورت تلفنی غربالگری شدند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: جلب مشارکت ادارات حمایت‌گر، خیران، سمن‌ها و نهادهای مردمی برای ارتقای خدمات مراقبتی و حمایتی و آموزش شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی از اهداف مهم این طرح است. 

احمدی افزود: هم‌اکنون توانمندسازی سالمندان در حوزه‌های آموزش تغذیه، فعالیت بدنی و سلامت روان در تمام سطوح محیطی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت در حال اجراست. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212524

مهمترین اخبار ایران و جهان: