نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 09:52

تشکیل ۵۰ صندوق قرض الحسنه بسیج در اردستان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان گفت: در شهرستان اردستان بالغ بر ۵۰ صندوق قرض الحسنه بسیج تشکیل شده که از این تعداد حدود ۳۹ صندوق فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان‌، روح الله صنعتکار فرمانده سپاه اردستان در نشست خبری اظهار داشت: به‌طور کلی صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج دارای دستورالعمل‌هایی است و در شهرستان اردستان بالغ بر ۵۰ صندوق قرض الحسنه وجود دارد که از این تعداد حدود ۳۹ صندوق فعال هستند.

وی افزود: در سال گذشته، بالغ بر ۴ میلیارد تومان وام توسط صندوق قرض الحسنه بسیج پرداخت شده و این وام‌ها از مبلغ ۵ میلیون تومان بوده تا وام‌های کمک هزینه جهیزیه که مبلغ این وام تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است.

صنعتکار با اشاره به مردمی اداره شدن این صندوق‌ها، خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی صندوق‌های قرض الحسنه کمک به گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم محله است که با محوریت پایگاه بسیج فعالیت می‌کند و وابستگی به هیچ ارگان و نهادی نبوده و کاملا مردمی اداره می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان با بیان اینکه این وام‌ها بدون سود و کارمزد است، تصریح کرد: پول های مردم و خیرین در داخل صندوق گذاشته و مطابق با ظرفیت پول‌های موجود در صندوق، وام به افراد و نیازمندان در اولویت پرداخت می‌شود.

وی در خصوص گروه‌های جهادی بسیج بیان کرد: گروه‌های جهادی متشکل از خواهران و برادران بسیجی است که در عرصه‌های مختلف و بدون اجر مادی در محله خدمت‌رسانی می‌کنند همچنین فلسفه وجودی این گروه‌های جهادی کمک به محرومیت محله و شهرستان است.

صنعتکار با بیان اینکه در برخی موارد فعالیت گروه‌های جهادی در خارج از استان نیز است، یادآور شد: گروه‌های جهادی عمرانی از اردستان به جنوب و شمال کشور و برای کمک به مناطق سیل و زلزله‌زده همچون خوزستان و غیره اعزام می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان اضافه کرد: فعالیت در عرصه‌های مختلف درمانی، اقتصادی، عمرانی، ساخت وضوخانه برای مساجد، تعمیر منازل مردم مناطق محروم، آب‌رسانی قنوات و کمک به احیا آن از جمله خدمات گروه‌های جهادی است.

وی با اشاره به خدمات بسیج جامعه پزشکی و فعالیت در خصوص بیماری سالک، بیان کرد: ‌در حال حاضر گروه‌های جهادی در روستاها با همکاری بهداشت و درمان جهت جلوگیری از شیوع بیماری سالک یا هرگونه بیماری دیگر فعالیت می‌کنند همچنین ۷۴ گروه جهادی از اردستان ثبت در سامانه بسیج استان هستند که از این تعداد بالغ بر ۵۰ گروه فعال هستند.

صنعتکار خاطرنشان کرد: یکی از کارهای گروه‌های جهادی، توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان است که در همین ماه مبارک رمضان حدود یک میلیارد تومان بسته معیشتی توزیع شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1196768

مهمترین اخبار ایران و جهان: