نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 14:12

تولید علم و پژوهش در اردبیل روند جهشی پیدا کرده است

پارس‌آباد- معاون علمی و پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی که مولود انقلاب است در چهار دهه مأموریت و مسئولیت خود جهش علمی، تحقیقی و پژوهشی را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جبرائیل رزمجو ظهر جمعه در همایش ملی «زنجیره ارزشی، برندینگ و صادرات بخش کشاورزی و دامپروری» در پارس‌آباد اظهار کرد: دانشگاه‌ها در کنار سنگر تولید، واحدهای صنعتی و بخش کشاورزی آماده ارائه آخرین یافته‌ها و تحقیقات علمی و کاربردی هستند.

وی تصریح کرد: خوشحال هستیم که اساتید دانشگاه تهران که خود برند علمی محسوب می‌شوند در این رویداد حاضر شده تا به دانشگاه جوان محقق اردبیلی در مسیر جهش تولید علم، تحقیق و پژوهش کمک کند.

معاون علمی و پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در یک دهه اخیر دانشگاه محقق اردبیلی روند خوبی را در تولید علم سپری کرده و ما شرایط مطلوبی را در حوزه‌های فنی، مهندسی، کشاورزی و حتی علوم انسانی شاهد هستیم.

رزمجو رتبه سوم دانشگاه محقق اردبیلی را در رتبه‌بندی «تایمز» و رتبه اول را در تولید علم ارزیابی «شانکهای» یادآور شد و افزود: دانشگاه محقق اردبیلی جز دانشگاه‌های ممتاز جوان کشور محسوب می‌شود که در ۲ تا چهار دهه اخیر توانسته در کشور با تأثیرگذاری بیشتر رو به جلو حرکت کند.

وی ضرورت ورود دانشجویان رشته‌های مدیریت بازرگانی را در حوزه برندینگ و ارزش افزوده یادآور شد و خاطرنشان کرد: دانشجویان ما باید در این حوزه برای مراکز تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی و صنعتی ارائه راهکار و نظرات علمی و عملی بدهند تا بتوانیم در مسیر توسعه و پیشرفت روزافزودن قرار بگیریم.

رزمجو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ مقاله علمی توسط دانشجویان، اساتید و محققان دانشگاه محقق اردبیلی تولید شده که نشان از حرکت رو به جلوی حوزه علم، تحقیق و پژوهش در سطح استان است.

معاون علمی و پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: امیدواریم برگزاری این رویداد با همکاری دانشگاه تهران و محقق اردبیلی بستر خوبی را فراهم کند تا ما بتوانیم به اهداف مورد نظر در حوزه زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات به شایستگی دست پیدا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1206068

مهمترین اخبار ایران و جهان: