نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 12:30

حرکت مذبوحانه هتاکی به مقدسات خللی در عزم مردم ندارد

امام جمعه آبدانان گفت: هتاکی به ساحت قدسی قرآن و اهل بیت (ع) هیچگونه خدشه ای بر اراده الهی و عزم انقلابی ملت ما وارد نخواهد ساخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان ایلام، حجت الاسلام محمد سوری امام جمعه آبدانان در مراسم تجمع اعتراض آمیز مردم این شهرستان به علت هتک حرمت ۲ بقعه متبرکه شهرستان دهلران، گفت: این اقدام افراد معلوم الحال در هتاکی به ساحت مقدس قرآن کریم و اهل بیت (ع) هیچگونه خدشه ای بر اراده الهی و عزم انقلابی ملت ما وارد نمی کند و به زودی عاملان آن بدست عدالت مجازات سنگین خواهند شد.

وی تاکید کرد: بدون شک اگر سال گذشته با هتاکان به مسجد جامع و کتاب خداوند در آبدانان برخورد شدید قضایی و بدون مماشات انجام می‌شد، امروز شاهد قرآن سوزی و تجاوز به قبور سادات و بقاع متبرکه اهل بیت (ع) در منطقه دالپری نبودیم.

امام جمعه آبدانان یادآور شد: حراست و پاسداری از حریم مساجد، بقاع متبرکه و قرآن کریم یک تکلیف شرعی و عرفی همگانی است و خداوند خود حافظ و نگهبان مؤمنان و اولیای پاک پیامبر ‌(ص) است.

وی ادامه داد: حرمت خاندان عصمت و طهارت (ع) و قرآن کریم از صدر اسلام تاکنون برای همه مسلمان یک واجب شرعی و احترام اجتماعی و عدول از آن مستوجب اشد مجازات است.

حجت الاسلام محمد سوری بیان کرد: احترام شان خاندان اهل البیت (ع) خط قرمز همه مسلمانان بوده و قصد یا انجام هرگونه حرمت شکنی نسبت به این خاندان مطهر، منفور و محکوم است.

امام جمعه آبدانان اضافه کرد: اینگونه اقدامات حاصل دسیسه های معاندان نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی است و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی هرچه سریع تر نسبت به شناسایی و مجازات بدون مماشات این خاطیان اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، صبح دیروز فرد یا افراد ناشناسی اقدام به آتش زدن بقاع متبرکه امازادگان سید حبیب و سید یوسف (ع) در حد فاصل مسیر مورموری آبدانان - دهلران کردند که این اقدام شنیع و وقیحانه باعث جریحه دار شدن افکار عمومی و مردم منطقه شد.

این امامزادگان در بین مردم شهرستان های آبدانان و دهلران از جایگاه و قداست ویژه ای برخودار هستند و اقدام به آتش سوزی این حرمین شریفین موجب خشم و انزجار عمومی شده است.

در اغتشاشات سال گذشته نیز عده ای اقدام به آتش زدن مسجد جامع شهر آبدانان کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274868

مهمترین اخبار ایران و جهان: