نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 19:38

امکانات دهیاری و شهرداری‌ها نباید در اختیار کاندید انتخاباتی قرار

قزوین- سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین گفت: قانون تأکید دارد مسئولان در انتخابات به هیچ وجه دخالت نکنند و امکانات دهیاری و شهرداری‌ها نباید در اختیار کاندید انتخاباتی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسن اسلامی‌صدر در همایش تقدیر از شوراهای اسلامی بخش الموت غربی، اظهار داشت: حدود ۲۵ سال از عمر شوراها می‌گذرد و می‌توان گفت دوره آزمون و خطا به پایان رسیده است، امروزه باید حرکت شورای روستا و شهر در جهت توسعه و رو به جلو باشد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم ما در بخش‌های مختلف این است که دهیار، اعضای شورا، شهردار و بخشدار ساکن منطقه باشند، در برخی موارد شاهد هستیم که این افراد مانند مسئولین دور از منطقه هستند و صرفاً در موراد خاصی به منطقه می‌روند که قابل قبول نیست.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین اضافه کرد: قانون معیار عمل است و در قوانین تأکید شده است که این افراد باید حتماً ساکن محل خدمت خود باشند، از بخشدار به عنوان نماینده دولت انتظار داریم که خودش ساکن محل خدمتش باشد و بر بقیه افراد مسئول نیز نظارت داشته باشد.

اسلامی صدر اظهار داشت: در مواقع بحران باید کمتر از چند دقیقه بخشدار و دهیار در محل حاضر شوند، اگر این افراد ساکن نباشند به طور قطع مشکلات بیشتری رخ می‌دهد و سازماندهی و مدیریت بحران در زمان اولیه ممکن نیست.

وی تأکید کرد: اعتبارات به طور متوازن در هر بخش و روستا توزیع می‌شود، کسی حق ندارد خدمات نظام به مردم را به خود منتسب کند و بر مردم منت بگذارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195224

مهمترین اخبار ایران و جهان: