نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 16:53

سامانه‌های ایستگاه های پایش آنلاین هوای استان به مدار بازگشتند

یاسوج- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه‌های ایستگاه پایش آنلاین هوا در شهرستان‌های گچساران و بویراحمد پس از سه سال خاموشی دوباره به مدار بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: دو ایستگاه سنجش آلودگی هوای یاسوج و دوگنبدان به دلیل تحریم‌ها و مستهلک شدن قطعات در چند سال گذشته از مدار خارج شده بودند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد آلودگی‌های گرد و غباری کهگیلویه و بویراحمد به دلیل همجواری با استان‌های ایلام و خوزستان است، گفت: محیط زیست استان با تلاش و رایزنی‌ها در سطح کلان از محل اعتبارات خود با تکیه بر تولیدات دانش بنیان و خرید تجهیزات داخلی، سامانه‌های ایستگاه سنجش در دو شهرستان گچساران و بویراحمد را به مدار بازگرداند.

جاودان خرد افزود: تجهیزات لازم برای ایستگاه بهمئی نیز خریداری شده است و نتایج آنالیزورهای ذرات گرد و غبار، گازهای ازون، اکسیدهای گوگرد، اکسیدهای نیتروژن و سایر گازها از طریق سامانه‌های برخط قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: منتظر اختصاص جایگاهی هستیم که قرار است فرماندار برای نصب و راه اندازی ایستگاه در اختیار محیط زیست قرار دهد و همچنین محیط زیست در حال پیگیری برای خرید و راه اندازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سایر شهرستان‌ها است.

جاودان خرد افزود: فرمانداران باید از محل اعتبارات شهرستانی خود برای راه اندازی هرچه زودتر این ایستگاه‌ها، مبالغی را برای خرید تجهیزات تخصیص دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194868

مهمترین اخبار ایران و جهان: