نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 18:15

تولید نان کاملِ سبوس‌دار در ۷۰ نانوایی استان مرکزی عملیاتی شد

اراک- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: تولید نان کاملِ سبوس‌دار در ۷۰ نانوایی استان عملیاتی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا ملکی در خصوص نهضت احیا و ترویج نان کامل اظهار داشت: افزایش کیفیت و ظرفیت تولید آرد و پویش نان کامل در راستای ارتقای جایگاه نان در سبد غذایی خانوار (با رویکرد ارتقای ۷۰ درصدی توان تولیدی کارخانجات آرد استان و توسعه نانوایی‌ها با پخت نان کامل) و فرهنگ سازی و نهادینه کردن استفاده از نان کامل از مهم‌ترین نتایج اجرای این طرح در این مدت به شمار می‌رود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی افزود: استقبال قابل توجه نانوایی‌های استان برای تولید نان کامل و استقبال مردم برای خرید و استفاده از این نان برای سلامت و امنیت غذایی در جامعه را از دیگر نتایج اجرای این طرح برشمرد و گفت: هم اکنون تولید نان کاملِ سبوس‌دار در حدود ۷۰ نانوایی استان عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: به منظور اجرای این طرح نخستین و تنها کارخانه بزرگ تولید آرد کامل کشور با فناوری بومی و استاندارد در استان راه‌اندازی شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: ماهانه ۱۲ هزار تن آرد در یک‌هزار و ۵۷۲ واحد نانوایی به مصرف می‌رسد که آرد مورد نیاز برای تولید نان کامل ماهانه ۲۰۰ تن است.

ملکی در بخش دیگری از سخنان خود از تأمین ۱۴ هزار تن گندم مورد نیاز استان از طرق واردات خبر داد و بیان کرد: قرار است به منظور افزایش کیفیت گندم ۱۸ هزار تن گندم ۳ هزار تن گندم خارجی و ۱۵ هزار تن داخلی برای مخلوط کردن با گندم تولیدی استان تأمین شود که ۱۴ هزار تن آن تاکنون محقق شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203124

مهمترین اخبار ایران و جهان: