نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 08:27

۷۱ هزار نفر در خراسان‌شمالی «رضا» نام دارند

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی گفت: ۷۱ هزار و ۵۴۲ نفر از ابتدای تأسیس ثبت‌احوال استان به نام مبارک حضرت رضا (ع) و ترکیبات آن در استان نام‌گذاری شده اند.

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی در خراسان شمالی، تعداد ۵۰۶ هزار و ۱۸۷ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۸ هزار و ۱۷۳ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: باتوجه‌به اطلاعات پایگاه ثبت‌احوال ۷۱ هزار و ۵۴۲ نفر از ابتدای تأسیس ثبت‌احوال استان به نام مبارک حضرت رضا (ع) و ترکیبات آن در استان نام‌گذاری شده اندکه به طور تقریبی ۱۴٫۱ درصد جمعیت مردان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی افزود: نام مبارک رضا و ترکیبات آن در سال ۱۴۰۱ دارای فراوانی ۳۲۴ مورد بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طی دو‌ماهه سال جاری تعداد دو هزار و ۲۳۸ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۵۴ نفر با نام مبارک رضا و ترکیبات آن نام‌گذاری شده‌اند.

وی یادآور شد: سه نام منتخب مردان در سال ۱۴۰۱ به ترتیب محمد، علی، امیرعلی بوده که این امر نشان‌دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه‌های دینی است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251468

مهمترین اخبار ایران و جهان: