نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 00:37

۲۷۰۰ زائر از آذربایجان غربی به حج تمتع اعزام می شوند

ارومیه - مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: امسال دو هزار و ۷۰۰۰ زائر حج تمتع ۱۳ خردادماه سالجاری از فرودگاه ارومیه عازم سرزمین وحی می شوند.

محمد علی نائل قراملکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال تعداد دو هزار و ۷۰۰ زائر در قالب ۱۸ کاروان با ۱۲ پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر از ۱۳ تا ۱۶ خرداد ماه از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عملیات اعزام زائرین حج تمتع استان از ۱۳ خرداد ماه آغاز می‌شود، افزود: عملیات بازگشت حجاج استان نیز از ۱۶ تیر ماه آغاز می‌شود و تا ۱۹ تیرماه ادامه خواهد یافت.

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان غربی با بیان اینکه پروازهای حج نمونه شاخص از هماهنگی تمام دستگاه‌ها در یک فرودگاه محسوب می‌شود گفت: تمامی ساز و کارهای لازم برای عملیات موفقیت آمیز حج در نظر گرفته شده است و فرودگاه ارومیه از لحاظ دستگاه‌های کمک ناوبری بروز می‌باشد.

قراملکی خاطرنشان کرد: زائران باید ۴ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند تا عملیات پذیرش به صورت روان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر زائران خانه خدا سالخورده هستند و نخستین بار به فرودگاه می آیند لذا ارائه خدمات ویژه به آنان و رضایت تک تک زائران مد نظر است.

قراملکی افزود: امسال با توجه به افزایش زائران نسبت به سال گذشته کلیه ارگان‌ها و واحدهای خدمت رسان می‌بایست حداکثر ظرفیت نیروی انسانی و تجهیزات خود در این عملیات حاضر شوند تا بتوانیم با برنامه ریزی و هماهنگی میزان خوب و در شأن برای زائران باشیم.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی همچنین از افزایش دو پرواز در هفته در مسیر ارومیه- تهران-ارومیه خبر داد و گفت: طبق برنامه اعلام شده، این پرواز هر هفته روزهای دوشنبه ساعت ۱۶:۴۵ وارد فرودگاه ارومیه و در ساعت ۱۷:۴۵ به سمت تهران پرواز می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1234368

مهمترین اخبار ایران و جهان: