نیوز سیتی!
18 فروردین 1403 - 12:30

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان از فعالیت سامانۀ بارشی جدید و هشدار زرد هواشناسی در این استان خبر داد.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اعلام فعالیت سامانۀ بارشی جدید در لرستان از روز یکشنبه 19 فروردین‌، گفت: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در این استان پیش‌بینی می‌شود.

او اضافه کرد: بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط لرستان از غروب یکشنبه تا صبح دوشنبه و احتمال بارش خفیف در برخی از مناطق را انتظار داریم.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان بارش پراکنده و رگباری باران در نیمه جنوبی این استان در روز سه‌شنبه، یادآور شد: رگبار باران در تمام نقاط لرستان روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور با اعلام پایان فعالیت سامانۀ بارشی جدید در روز پنجشنبه گفت: انتظار بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط لرستان را داریم.

او یادآور شد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان هشدار داد: توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، محافظت از تأسیسات و آمادگی دستگاه‌های امدادی توصیه می‌شود.

مرادپور توضیح داد: فعالیت هستۀ اصلی سامانه بارشی در لرستان از شامگاه سه‌شنبه تا چهارشنبه است و اطلاعات لازم پیرامون فعالیت این سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ 644

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1695568

مهمترین اخبار ایران و جهان: