نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 10:17

فرهنگ پاسداری در چالش‌ها، حوادث و بحران‌ها بروز و ظهور کرده است

جانشین سپاه استان کرمان گفت: فرهنگ پاسداری در چالش‌ها، حوادث و بحران‌ها بروز و ظهور کرده و امروز محور مقاومت با فرهنگ پاسداری سربلندی‌های کم‌نظیری را برای اسلام رقم زده است.

سرهنگ ناصر بهروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین علیه‌السلام، اظهار داشت: صحبت کردن در ارتباط با فرهنگ، رسالت و عنوان پاسداری بسیار گسترده و مبسوط است و نباید به پاسداری فقط تحت عنوان یک نام نگاه کرد.

وی با بیان اینکه پاسداری یک مکتب، فکر و راه است و شاخصه پاسداری، ولایی و عاشورایی بودن است، ادامه داد: فرهنگ پاسداری برگرفته از مکتب امام حسین علیه السلام است؛ پاسدار کسی است که همه وجود، جان و هستی خود را در راه هدف والای خود که اسلام، ولایت، کشور و مردم است فدا می‌کند و جانش را می‌گذارد.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ پاسداری برگرفته از مکتب حسینی است، ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا کنون این فرهنگ در چالش‌ها، حوادث و بحران‌های گوناگون، در دوران دفاع مقدس، در شمال غرب و جنوب شرق کشور، در هوا و زمین و دریا و هر جا که کشور نیاز داشته بروز و ظهور کرده است.

وی با بیان اینکه امروز کسانی که در قالب مجموعه سپاه پاسداران این فرهنگ و عنوان پاسداری را یدک می‌کشند، گفت: البته خیلی از کسانی هم هستند که این فرهنگ در وجودشان هست و ممکن است در مجموعه سپاه نباشند.

بهروز با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورایی و پاسداری دوستان و دشمنانی دارد، افزود: امروز می‌توانیم گسترش این فرهنگ را در کشورهای همسایه ببینیم که رزمندگان اسلام در محور مقاومت با این فرهنگ و تفکر با دشمنان اسلام مبارزه می‌کنند و سربلندی‌های کم‌نظیر و بی‌نظیری را برای اسلام رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سپاه پاسداران یک فعالیت مستمر و همیشگی است، گفت: البته بیشتر فعالیت‌های سپاه در حوزه خدمت به مردم، خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی، آبرسانی به مناطق محروم، جهاد تبیین و غیره رسانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1669724

مهمترین اخبار ایران و جهان: