نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 21:27

هیأت‌های مذهبی پیشرو در جهاد تبیین باشند

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: هیأت‌های مذهبی پیشرو در جهاد تبیین باشند و اعتکاف و هیأت تخصصی برگزار و همه را وارد کنید تا در جریان‌ جهاد تبیین تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، حجت‌الاسلام علی اکبر درخشنده معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران شامگاه امروز  در گردهمایی تخصصی روسای شورای هیأت مذهبی شهرهای مختلف مازندران در مسجد زینبیه نکا اظهار کرد: این‌جلسات با هدف هم‌افزایی و تلاش برای ایجاد وحدت در بین هیات مذهبی مازندران برگزار می‌شود تا با همفکری برای توسعه بیشتر گام برداریم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه امیرکبیر در بستر روضه و هیات و شیر پاک پدر و لقمه حلال پدر امام حسینی شد و با بهائیت مقابله کرد، افزود: ما تریبون‌دار روضه‌ها و هیات‌ها هستیم و باید با اقامه هر چه بیشتر هیات، بستر جهاد تبیین فراهم کنیم و بدانیم خالصانه عمل کردن موجب عاقبت بخیری است.

درخشنده گفت: کمیته هیأت و تشکل‌های دینی دهه فجر در تبلیغات اسلامی شکل‌گرفته و باید روایت خدمت داشته و شاعر، سخنران و مداحان‌ما از پیشرفت انقلاب اسلامی برای مردم سخنران بگویند و مداحی کنند.

وی اظهار کرد: نسبت به انقلاب و خون شهدا وظیفه داریم و یکی از وظایف مهم‌ما تبیین و روشنگری است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: افزایش شور و اشتیاق مردم به رهبری و انقلاب، وظیفه‌ما مهم ماست و در دهه فجر هیات مذهبی به برپایی ایستگاه‌های مختلف صلواتی و نمایشگاه‌ها اهتمام داشته باشند.

وی افزود: هیات‌ها باید نقش درستی در جریان اعتکاف داشته و در معرفت افزلیی، مناجات خوانی‌ها و... اهتمام داشته باشیم.

درخشنده گفت: تخصصی برگزار کردن اعتکاف و هیأت تخصصی مساله مهمی است که باید به آن توجه شود و اعتکاف تخصصی اشخاص و اصناف را برگزار و در آخر اعتکاف ، هیأت تخصصی برای آنان تشکیل دهید تا در جریان‌جهاد تبیین اقدام شود.

* هیات مذهبی اهل اخلاص و اخلاق باشند

حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی هم در سخنانی اظهار کرد: اهل علم و عمل باشیم، آنچه باعث شد، شهدا و شهید سلیمانی باقی بمانند، اخلاص و اخلاق است که باید مورد توجه باشد.

امام جمعه نکا گفت: استبداد رأی از صفات بد است و باید مشورت با دیگران داشته باشیم و انتظار تکریم از کسی نداشته باشید و کار را برای خدا انجام دهید و با خدا معامله کنید.

گردهمایی تخصصی روسای شورای هیأت مذهبی شهرهای مختلف مازندران در مسجد زینبیه نکا

محمدی لائینی اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات قدرت و امنیت است و تضمین کننده انقلاب است و عدم حضور در انتخابات موجب دیکتاتوری و هرج و مرج است و باید با بیداری وارد شد و در انتخابات با بصیرت شرکت کرد.

امام‌جمعه نکا افزود: دشمن تلاش دارد مردم را دلسرد کند و با القائات مختلف می‌خواهد مردم را ناامید و از دین و مذهب جدا کند و لذا ضعف‌ها را بزرگ و خدمات را کوچک می‌کند.

وی یادآور شد: تخریب فرهنگ اصیل و تحمیل فرهنگ غربی و ایجاد اختلاف از اهداف دشمن است.

محمدی لائینی گفت: چه عواملی موجب ریزش و ناامیدی مردم شد؟ شهرداری‌ها مقصرند، دستگاه قضائی و بانک‌ها مقصرند و لذا باید با هوشیاری انتخابات خوبی داشته و دشمن را ناامید کنیم.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633768

مهمترین اخبار ایران و جهان: