نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 10:11

تداوم وزش باد تند در استان اردبیل تا عصر فردا

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تا آخر هفته جاری با حاکمیت کم فشار سطح زمین در منطقه، پدیده غالب در سطح استان وزش باد جنوبی بوده و تا عصر فردا سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان تند تا شدید پیش‌بینی ‌می‌شود.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز شرایط جوی نسبتاً ناپایدار بوده و آسمان در بیشتر مناطق استان نیمه ابری گاهی ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: البته تا قبل از ظهر امروز (سه شنبه ۱۷ بهمن‌ماه) در مناطق کوهستانی و ارتفاعات (به ویژه در جنوب استان و دامنه کوهستان سبلان) بارش پراکنده و خفیف برف نیز احتمال می‌رود. 

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: مجدداً از چهارشنبه تا آخر هفته جاری با پایداری شرایط جوی آسمان استان غالباً صاف بوده و دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت. 

کوهی ادامه داد: همچنین تا آخر هفته جاری با حاکمیت کم فشار سطح زمین در منطقه، پدیده غالب در سطح استان وزش باد جنوبی بوده؛ به‌طوریکه از عصر امروز تا عصر فردا سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان تند تا شدید پیش‌بینی می‌شود. 

وی گفت: به همین دلیل در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر استان، رخداد کولاک برف نیز دور از انتظار نیست؛ لذا توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی استان تأکید می‌شود.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662324

مهمترین اخبار ایران و جهان: