نیوز سیتی!
10 فروردین 1403 - 13:00

«شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

مصطفی زیبایی نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی زیبایی‌نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: برنامه‌های اصلی امسال شهرداری تهران به دلیل مقارن شدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، با عنوان پویش «بهار قرآن، بهار ایران» برگزار می‌شود. این برنامه‌ها در 5 نقطه محوری شهر تهران و در قالب 5 کلان پروژه دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم تا آحاد مختلف مردم با سلیقه‌های مختلف را جذب این برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی بکنیم.

وی ضمن معرفی این کلان پروژه‌ها و محل برگزاری آنها گفت: بوستان لاله میزبان برگزاری ویژه برنامه بزرگ «شهر رمضان» است. همچنین برنامه «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود. ویژه برنامه «افطار خونه» و توزیع یک افطاری ساده در بین شهروندان در بلوار کشاورز برگزار می‌شود. علاوه براین، برج میلاد و اراضی عباس نیز میزبان مردم روزه‌دار تهرانی در نوروز هستند. لازم به ذکر است که به جز ویژه برنامه «افطار خونه» که روز 10 فروردین به پایان می‌رسد، 4 کلان پروژه دیگر تا آخر ماه رمضان ادامه خواهد داشت و پذیرای عموم مردم خواهد بود.

زیبایی‌نژاد ضمن توضیح برنامه محوری «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران گفت: این برنامه، فضای پرنشاط و جذابی را برای رده‌های مختلف سنی آماده کرده است که از جمله برنامه‌های اصلی آن می‌توان به «بازی کودکان»، «دیار مقاومت»، «اتاق فرار عبرت» و ... اشاره کرد. برنامه‌های شهر شهدا تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

 مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران به اجرای ویژه برنامه «دهکده بهار ایران» اشاره کرد و گفت: 22 بوستان محوری در مناطق 22 گانه شهر تهران، محل برگزاری ویژه برنامه‌های دهکده‌ بهار ایران هستند و در آنها انواع برنامه‌های فرهنگی هنری برای عموم مردم برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: از 22 بوستان مذکور، 16 بوستان از دوم تا 9 فروردین برنامه داشتند و به احترام فرارسیدن لیالی قدر اجرای برنامه نخواهد داشت، اما 6 بوستان دیگر در 5 شب پایانی ماه مبارک رمضان میزبان تهرانی‌ها خواهند بود. در این بین، محوری ترین برنامه‌ها در بوستان پارک ملت در شمال تهران و ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم در جنوب تهران اجرا می‌شوند.

زیبایی‌نژاد با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی «نسیم رمضان» گفت: ویژه برنامه «نسیم رمضان»،‌ هر شب از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود و حال و هوای شهر شهدای فرهنگسرای خاوران را پیش چشم مخاطبان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692424

مهمترین اخبار ایران و جهان: