نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 15:19

۳۰۰ واحد مسکونی در دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۳۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، کامران رهی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: سیاست احداث ۵۷ هزار واحد مسکونی در این استان طی چهار سال در دستور کار قرار دارد که این تعداد شامل ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی، ۷ هزار واحد مربوط به بازآفرینی شهری، ۱۰ هزار واحد خود مالکی و حدود ۲۳ هزار واحد شهری است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون ۸ هزار واحد مسکونی در شهرکرد در دست احداث است و این واحدهای مسکونی در محله ۳۴ شهرک منظریه با ۷۰ درصد و در محله ۴۰ با ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد.

۳۰۰ واحد مسکونی در دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد نهضت ملی مسکن همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر در چهارمحال و بختیاری آماده واگذاری است.

رهی اضافه کرد: از این تعداد ۱۵۰ واحد مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۱۰۰ واحد مربوط به بنیاد مسکن و ۵۰ واحد نیز مربوط به راه و شهرسازی است.

وی یادآور شد: تلاش شده همزمان با ساخت واحدهای مسکونی خدمات زیرساختی مورد نیاز تامین شود تا متقاضیان دچار مشکل نشوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون آب و برق محله ۳۴ تامین شده و تنها فاضلاب آن باقی‌مانده و همچنین شبکه برق‌رسانی محله ۴۰ نیز به صورت کامل انجام شده است.

تامین آورده مهم‌ترین مشکا طرح نهضت ملی مسکن در استان

وی مهمترین مشکل طرح نهضت ملی مسکن را تامین آورده طرح‌ها، عنوان کرد و گفت: که باید ۵۰ درصد آن را مردم و مابقی از سوی تسهیلات بانکی تامین شود.

رهی ادامه داد: در محله ۳۴ تا کنون بانک‌ها به صورت تقریبی به تعهدات خود عمل کرده و نیاز است که مردم روی بحث آورده خود اقدام کنند.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647168

مهمترین اخبار ایران و جهان: