نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 14:04

حمایت از دانشجویان متأهل در دستور کار دانشگاه شیراز

معاون امور دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: توجه به مقوله ازدواج و حمایت از جوانی جمعیت از برنامه ها و اولویت های دانشگاه شیراز است که مجموعه همکاران ما در این دانشگاه در تلاش هستند تا این امر محقق شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز دانشگاه شیراز از جمله دانشگاه های به نام کشور است که انتخاب آن مورد توجه بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی است.

علی اصغر چالمه در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: حضور دانشجویان متأهل در دانشگاه ها امری مهم است و وجود آن مستلزم ارائه تسهیلات و برنامه ریزی هایی در این خصوص است.

معاون امور دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز جزو معدود دانشگاه هایی است که دارای خوابگاه متاهلی است و ما در تلاشیم تا تعداد واحد های خوابگاهی متاهلی را افزایش دهیم

چالمه ادامه داد:  این دانشگاه از سال 1375 با احداث سه مجموعه خوابگاه متاهلی با ظرفیت 150 واحد در خدمت دانشجویان متاهل بوده است که البته به دلیل گذشت سالیان قابل توجه از ساخت این خوابگاه ها در صدد نوسازی آنها هستیم‌.

او گفت: پس از گذشت بیش از ۲۵ سال از سن بناهای خوابگاهی، از سال ۱۳۹۶ نوسازی خوابگاه های متاهلی در برنامه معاونت دانشجویی دانشگاه شیراز قرار گرفت و تا کنون دو سوم از خوابگاه ها کاملا نوسازی و بهسازی شده اند و مابقی نیز در دست اقدام است.

معاون امور دانشجویی دانشگاه شیراز در خصوص ارائه تسهیلات به دانشجویان متأهل اظهار داشت: در راستای حمایت از ازدواج دانشجویان و مقوله جوانی جمعیت، با همکاری  بنیاد خیریه ناسوتی فرد،  ساخت ۱۲۰ واحد خوابگاه متاهلی از سال ۱۴۰۰  در دو فاز آغاز شده و در حال حاضر فاز اول آن به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است.

علی اصغر چالمه گفت:  علاوه بر تاسیس خوابگاه های متاهلی برای حمایت از دانشجویان متأهل برنامه های اجرا شده است که از جمله آن می‌توان به توزیع ارزاق در بعضی مناسبت ها، ارائه غذا به فرزندان دانشجویان با قیمت دانشجویی, تشکیل شورای صنفی خوابگاه های متاهلین و... اشاره کرد

او افزود: هم‌چنین اجرای برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در مناسبت های مختلف، ایجاد فضاهای تفریحی و فرهنگی نظیر بوستان، بهسازی محوطه خوابگاه، خدمات پوشش اینترنتی، خدمات ورزشی و سرویس ایاب و ذهاب از جمله خدماتی است که معاونت دانشجویی دانشگاه شیراز به خانواده های دانشجویان متاهل ارائه می‌دهد.

او در پایان گفت: جوانی جمعیت و حمایت از جوانان همواره در دستور کار دانشگاه شیراز بوده است و تلاش می‌شود تا با ارائه تسهیلات دانشجویی همراه دانشجویان متأهل باشیم

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625424

مهمترین اخبار ایران و جهان: