نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 22:12

انتخابات خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری لغو شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: انتخابات خانه مطبوعات این استان به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نامزدهای انتخاباتی لغو شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیام احمدی گفت: با پایان مهلت نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری در ۱۰ بهمن‌ماه، ۲۴ نفر از اعضای این خانه، نام خود را در فهرست نامزدها به ثبت رساندند که تا ۱۵ بهمن‌ماه، هفت نفر از ثبت‌نام‌کنندگان از ادامه حضور در جمع نامزدها انصراف دادند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از ۱۷ نفر باقی‌مانده در جمع نامزدها و تا پایان مهلت تغییر نقش نامزدها، نام سه نفر برای شرکت در انتخابات بازرسان و اسامی ۱۴ نفر دیگر برای عضویت در هیات مدیره خانه مطبوعات به ثبت نهایی رسید.

وی با اشاره به اینکه مراحل بررسی شرایط نامزدها بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات خانه مطبوعات از همان ابتدای نام‌نویسی آغاز شد، افزود: با انجام این مرحله، تعداد دیگری از ثبت‌نام‌کنندگان در بخش هیات مدیره به دلیل نداشتن شرایط لازم کاندیداتوری از دور خارج شدند.

احمدی نداشتن بیمه رسانه‌ای را دلیل اصلی عدم امکان شرکت تعداد دیگری از نامزدها بیان و اضافه کرد: این مورد با توجه به تبصره یک ماده ۲۱ اساسنامه خانه مطبوعات برای کسانی که در رسته‌ روزنامه‌نگار در انتخابات خانه مطبوعات نامزد می‌شوند، الزامی است.

وی بیان کرد: بر همین مبنا پس از حذف این افراد، تعداد داوطلبان این دوره از انتخابات خانه به حدنصاب تعیین‌ شده یعنی ۲ برابر اعضای هیات مدیره و بازرسان نرسید و برگزاری انتخابات در ۱۸ بهمن‌ماه لغو شد. 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش‌آمده و لغو این انتخابات و همچنین پایان ماموریت و مسئولیت هیات مدیره خانه مطبوعات طبق ماده ۲۷ اساسنامه این خانه، پیگیری‌های لازم درباره چگونگی ادامه فعالیت خانه در استان از معاونت امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است. 

وی با تاکید بر اینکه تمامی مباحث مربوط به چگونگی پذیرش افراد برای نامزدی انتخابات خانه مطبوعات در اساسنامه این خانه ذکر شده است، عنوان کرد: لازم است داوطلبان، مطالعه کامل و دقیقی از این شرایط داشته باشند، به ویژه آن که ارائه گواهی عدم سوپیشینه و بیمه رسانه‌ای به‌روز شده و نبود مغایرت در نوع بیمه اعلامی از موارد مهم در این رابطه است.

احمدی همچنین از اهالی رسانه‌ای استان خواست نسبت به تکمیل پرونده در سامانه جامع رسانه‌ای کشور و رعایت نظم خبرنگاری توجه جدی‌تری داشته باشند.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663324

مهمترین اخبار ایران و جهان: