نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 10:12

کنگره استانی زنان تاثیرگذار در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به این که امروز پایان مهلت ثبت نام در دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار است گفت: کنگره استانی زنان تاثیر گذار خراسان‌جنوبی نیز 13 دی ماه برگزار می‌شود.

فهمیه زنگویی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: مهلت ثبت نام در دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار تا ۵ دی ماه بود که تا ۸ دی تمدید شد و امروز پایان مهلت ثبت نام در این کنگره ملی ست.

به گفته وی کنگره همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی نیز برگزار می‌شود و تلاش  بر این است که کنگره استانی را ۱۳ دی ماه به مناسب ولادت حضرت زهرا(س) همزمان با کنگره ملی برگزار کنیم. 

مدیرکل بانوان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این کنگره ما به دنبال این هستم که بانوان شاخص استان را در بخش‌های هشت گانه‌ معرفی کنیم،  اظهار داشت: کاندیدای بانوان استان سه برابر ظرفیت اصلی به مرکز معرفی خواهند شد و افراد نهایی برگزیده هم توسط شورای داوری کشوری در پایتخت انتخاب می شوند. 

زنگویی ادامه داد: دبیر علمی جشنواره مشغول ارزیابی بانوان موفق و تأثیر گذار در عرصه‌های فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علم پژوهش و فن آوری، سیاست گذاری و حکمرانی و ورزش است.

به گفته وی؛ علاقه‌مندان برای شرکت در این کنگره می‌توانند تنها با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://www.banooiran.ir  به صورت خوداظهاری نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند. 

وی با تأکید بر ثبت نام زنان توانمند روستایی و عشایری در این کنگره، اظهار کرد: درخواست داریم بانوان خانه دار و مادرانی که الگوی مناسب برای یک بانوی تأثیرگذار هستند، حتماً در سامانه کنگره نام نویسی کنند. 

مدیرکل بانوان استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هر بانویی در هر زمینه‌ای خودش را شاخص می‌داند، می تواند نسبت به ثبت‌ نام اقدام کند و خود را محدود به بخش‌های معرفی شده نکند. 

زنگویی متذکر شد: از جمله اهداف برگزاری کنگره بانوان تأثیرگذار تقویت جریان انقلابی بانوان، معرفی بانوان نخبه بدون سوگیری های مختلف، توسعه فرآیند شناسایی زنان، فراهم سازی زمینه ارتباط بین نخبگان و کنشگران برای پوشش خلأها در جامعه زنان و ایجاد گفتمان صحیح در حوزه زن و خانواده است. 

وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان در حاشیه کنگره هم خبر داد و گفت: کلیپ های هنرمندانه از بانوان شاخص هم ساخته می شود و چهره های اثرگذار در فضای  مجازی معرفی خواهند شد.

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619524

مهمترین اخبار ایران و جهان: