نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 12:52

کارخانه صنایع معدنی با هزار نفر اشتغال در دیواندره احداث می‌شود

استاندار کردستان گفت: مجوز طرح احداث کارخانه صنایع معدنی شامل 2.5 میلیون تن کنستانتره و 2.5 میلیون گندله با اشتغال‌زایی مستقیم یک‌هزار نفر و سرمایه‌گذاری 2 هزار و 878 میلیارد تومان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در دیدار با مردم بخش سارال در مسجد جامع شهر هزارکانیان، اظهار کرد: طی دو سال اخیر استان کردستان در شاخص‌های پیشرفت به جایگاه خوبی رسیده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در پایان دولت سیزدهم با تلاش و عزم جهادی و نگاه ویژه‌ای که دولت به این استان دارد بتوانیم در شاخص‌های پیشرفت به میانگین کشوری برسیم.

استاندار کردستان افزود: برنامه‌ریزی‌های ما این است که با برنامه‌ریزی در دوره بعد بتوانیم به لحاظ شاخص‌های پیشرفت در حوزه‌های مختلف به بالاترین از میانگین کشوری برسیم و دیگر از کردستان به عنوان یک استان محروم نام برده نشود.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: شهرستان دیواندره در مسیر کریدور شمال غرب به جنوب غرب قرار گرفته است، در تمام جلسات هیئت دولت به استان و مرکز همواره بر اتمام این پروژه تاکید کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه معادل 11 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: تامین این میزان اعتبار در شرایطی که کل اعتبارات عمرانی استان 3 هزار میلیارد تومان است، به راحتی ممکن نیست اما دنبال این هستیم از مسیرهای مختلف اعتبار مورد نیاز این پروژه را تامین کنیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: تامین اعتبار مورد نیاز کریدور شمال غرب به جنوب غرب از محل مولدسازی و فروش اموال مازاد دولت دنبال خواهد شد.

زارعی‌کوشا گفت: اتمام این پروژه جز اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه و دولت است و در همین راستا جلسات متعددی برگزاری شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتمام و بهره‌برداری از این پروژه مهم باشیم.

وی اضافه کرد: البته قطعاتی که در محدوده دیواندره قرار دارد فعال است و بیشترین مشکل در قطعه محدوده سنندج است که امیدواریم به زودی فعال شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در پوشش اینترنت از مسیر سنندج به دیواندره مشکل داریم، عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب مشکل آنتن‌دهی این مسیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.

زارعی‌کوشا افزود: در حوزه صنایع هم مجوز طرح احداث کارخانه صنایع معدنی شامل 2.5 میلیون تن کنستانتره و 2.5 میلیون گندله با اشتغال‌زایی مستقیم یک‌هزار نفر و سرمایه‌گذاری 2 هزار و 878 میلیارد تومان صادر شده است.

وی گفت: این سرمایه‌گذاری خوبی است که هم دیواندره را به یک شهرستان صنعتی تبدیل خواهد کرد و هم می‌توانیم بخشی از زنجیره فولاد استان را در دیواندره ظرفیت‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز در این شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت، اذعان کرد: مطالباتی که در حوزه بهداشت و درمان مطرح شده نیز با برنامه‌ریزی دنبال و مشکلاتی که وجود دارد را برطرف خواهد شد.

استاندار کردستان اذعان کرد: تمام مواردی که در سفرهای استانی توسط مردم و یا نمایندگان مطرح می‌شود را پیگیری می‌کنبم و در حد توان و اختیارات پاسخ داده خواهد شد.

زارعی‌کوشا در ادامه با اشاره به نرخ بالای مشارکت مردم دیواندره در انتخابات در دوره‌های قبل گفت: بالابودن نرخ مشارکت مردم این شهرستان از میانگین کشوری افتخار برای استان است و امیدواریم حضور مردم کردستان در انتخابات پیش رو مشارکتی حماسی خواهد بود.

وی در پایان گفت: به هر میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد برش ما در پیگیری مطالبات و تخصیص اعتبارات پروژه‌ها در وزارت‌خانه‌ها و هیئت دولت بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641824

مهمترین اخبار ایران و جهان: