نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 12:36

جلوگیری از 1299 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی استان قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در 9 ماه سال جاری از 1299 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی استان جلوگیری و 73 ساخت و ساز غیرمجاز نیز در این مدت قلع و قمع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی در خصوص تغییر کاربری اراضی زراعی استان طی 9 ماهه سال جاری اظهار کرد: با پیگیری دستگاه های متولی و ورود مجموعه قضایی استان و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، از یک هزار 299 مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و زراعی جلوگیری و اراضی به وضع سابق اعاده شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه قضایی در کنار دستگاه های متولی به صورت جدی با سودجویان و متخلفان برخورد می کند، افزود: طی این مدت، 73 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان قلع و قمع شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: با حمایت مجموعه قضایی استان و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در همین بازه زمانی نیز 313 از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با ارزش ریالی 627 میلیارد ریال آزادسازی و رفع تصرف شد.

شعبانی ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق‌عامه و پیشگیری از خطرات و خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها، با پیگیری‌ دستگاه قضایی بیش از 8 هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان طی 9 ماهه سال جاری آزادسازی شد و تعداد 260 حلقه چاه غیر مجاز نیز پلمب و مسلوب المنفعه شده است.

شعبانی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی با هرگونه اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی دولتی و ملی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و... جهت جلوگیری از بروز خسارت به اموال عمومی و منابع طبیعی با جدیت برخورد کرده و دستگاه های متولی هم مکلف به افزایش نظارت ها در این زمینه هستند که در صورت کم کاری باید پاسخگو باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638424

مهمترین اخبار ایران و جهان: