نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 08:35

نخستین «تعاونی سهامی عام» استان قزوین تأسیس شد

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از تاسیس نخستین تعاونی سهامی عام این استان با هماهنگی بورس خبر داد.

قاسم آقاعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اعلام خبر تاسیس نخستین «تعاونی سهامی عام» در این استان، اظهار کرد: تعاونی سهامی عام در حوزه سرمایه‌گذاری و در قالب طرح‌های خدماتی و تولیدی است که بخشی از سرمایه توسط موسسین و بخشی دیگر پس از پذیره نویسی توسط اعضا تامین می‌شود که در حال حاضر ۲۰ عضو دارد و پس از پذیرش نویسی، تعداد اعضا افزایش می‌یابد و دو تا سه پروژه‌ در فرایند سرمایه‌گذاری قرار دارند.

وی از تاسیس بیش از ۳۰ شرکت تعاونی طی ۹ ماهه امسال با ۳۵۰۰ عضو خبر داد و افزود: به رغم اینکه از لحاظ کمی از برنامه جلوتر هستیم اما تشکیل تعاونی‌های بزرگ با اشتغالزایی و درآمدزایی پایدار موثر در توسعه اشتغال استان به صورت فعال مد نظر ما بوده و تحقق یافته است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به تأسیس تعاونی توسعه عمرانی در شهرستان قزوین و عضویت بیش از ۳۰۰۰ نفر ادامه داد: بخش عمده‌ای از اعضا زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند که از مزیت این تعاونی می‌توان به کاهش فقر در استان، تسریع در رشد و توسعه و وارد کردن منابع مردمی و حمایتی در بخش‌های تولیدی و واگذاری طرح‌های بخش خصوصی اشاره کرد.

آقاعلیخانی به تشکیل تعاونی توسعه عمران در طارم اشاره و اضافه کرد: فعالیت این تعاونی در زمینه حمایت از کارآفرینان و روستاییان بخش طارم و استفاده بهینه از منابع حمایتی بنیادها و دستگاه‌های تخصیص داده و شناسایی افراد مستحق واجد الشرایط و هدایت و راهنمایی برای توسعه اشتغال و درآمدزایی برای مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه تعاونی اتحادیه دهیاری‌های استان قزوین در مراحل آخر قرار دارد، تصریح کرد: این اتحادیه در راستای هماهنگی و حمایت از تعاونی‌های دهیاری‌ها و هدایت منابع به سمت مولدسازی و توسعه درآمد برای روستاییان تشکیل خواهد شد.

این مسوول اذعان کرد: تعاونی‌های تامین نیاز هم در استان قزوین تشکیل شده که این تعاونی به افرادی که در یک مشاغل هستند این تعاونی در بحث تامین مواد اولیه، فروش و مسیر ارائه مشاوره‌های کارآفرین و بازاریابی در قالب تعاونی‌های زیر پوشش به آنها کمک می‌کند که تاکنون سه تعاونی مشاغل خانگی و صنایع دستی تشکیل شده است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در پایان گفت: دو مورد تعاونی توسعه اشتغال در قالب تعاونی‌های پایگاه‌های مردمی و اشتغال آفرین تاسیس شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638124

مهمترین اخبار ایران و جهان: