نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 12:19

عضویت ۴۲ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان ایلام

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر ایلام گفت: ۴۲ هزار نفر از کل جامعه هدف تعیین شده در استان، عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر هستند.

محمد قیصرزاده مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان ایلام، صبح سه‌شنبه ۱۲ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بیمه تخصیصی استان در سال جاری ۳ هزار و ۳۳۸ نفر در نظر گرفته شده است که خوشبختانه ۸۴ درصد آن محقق شده است. 

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر به جامعه هدف اشاره و ادامه داد: ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، شاغلین صنایع دستی و گردشگری، رانندگان حمل و نقل و بار و مسافر، زنان سرپرست خانواده، کشاورزان غیرساکن داوطلبین و امدادگران هلال‌احمر و دانشجویان که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند عضو صندوق شوند. 

قیصرزاده خاطرنشان کرد: از طریق ۲۴ دفتر کارگزاری که در سطح استان هستند ثبت‌نام جهت برخورداری از کمک ۷۰ درصدی دولت و خدمات صندوق صورت می‌گیرد. 

وی اظهار داشت: خدمات صندوق شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری فوت به بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای است و افراد فاقد بیمه که سن آنها بین ۱۸ تا ۵۰ سال است می‌توانند عضو صندوق شوند. 

قیصرزاده ادامه داد: از ۹۵ هزار نفر کل جمعیت استان که به عنوان جامعه هدف تعیین شده است، ۴۲ هزار نفر آن عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان سال ۱۳۸۴ به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان با مصوبه هیات دولت تاسیس شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624024

مهمترین اخبار ایران و جهان: