نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 10:27

بخشش قاتل ۱۸ ساله به حرمت «حضرت زهرا(س)» در کرمان

معاون قضائی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان از بخشش قاتل ۱۸ ساله بعد از ۲ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: در سال ۱۴۰۰ بر اثر درگیری خانوادگی پسر نوجوانی یکی از اعضای خانواده خود را به قتل رسانید که پس از طی مراحل و تشریفات قانونی حکم مراجع قضائی به جرم قتل عمد محکوم به قصاص نفس تایید و قاتل در انتظار اجرای حکم بود.

 معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان ادامه داد: با ورود موثر اعضای شورای حل اختلاف کانون اصلاح تربیت و پس از طی چندین جلسه سازش در مدت 2 سال نهایتا اولیاء دم از حق قانونی خودگذشتند و رضایت کامل و بی‌قید و شرط خود را با گذشت و ایثار خالصانه خود اعلام کرده و پرونده پس از ۲ سال به مصالحه ختم شد.

 این مقام قضائی ضمن اشاره به کلام نبی اکرم اسلام که فرمود :یکی از ویژگی‌های هفت‌گانه‌ای که جبرئیل آرزو کرد که از فرزندان آدم باشد آشتی میان دو نفر است، گفت : به فرموده پیامبر اکرم(ص) اصلاح و سازش میان مسلمانان برای انسان بالاترین صدقه و احسان به شمار می‌آید.

 وی افزود :اگر عموم مردم جامعه ارزش صلح‌وسازش و حیات دادن به یک انسان اصلاح شده و نادم را نزد خدا و رسولش بدانند و فرهنگ سازش، ایثار و گذشت در جامعه اشاعه پیدا کند، قطعا از بروز بسیاری از جرائم پیشگیری می‌شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622624

مهمترین اخبار ایران و جهان: