نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 11:33

3500 نفر در ساوه آموزش‌های امداد را فرا گرفتند

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه از ارائه آموزش امداد و کمک‌‌های اولیه به 3 هزار و 500 نفر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید لقمان حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از نهادهای پرتوان و از جنس نرم،خدماتی را برای قشر محروم جامعه ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در طرح‌های تابستانی و اوقات فراغت امسال بیش از ۶۰۰۰ نفر از ورزشکاران جوان ساوجی از فضاهای ورزشی به منظور غنی سازی اوقات فراغت استفاده کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه با اشاره به این که حلقه مفقوده در حوادث طبیعی و غیرطبیعی آموزش عمومی مردم است، بیان کرد:  با ارائه آموزش‌ها در زمان قبل، حین و بعد از حوادث شاهد کاهش تلفات خواهیم بود.

حسینی با بیان این که باید زندگی با زلزله را یاد بگیریم، گفت: با اجرای طرح آموزش عمومی در سطوح مقدماتی تا پیشرفته در مدارس و  کارخانجات و سایر نهادها ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سال جاری آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند.

وی با اشاره به طرح دادرس نیز گفت: در این طرح  ۲۴ مدرسه مشارکت داشتند و دانش آموزان زیر پوشش آموزشها قرار گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه پویش کاشت یک میلیارد درخت، برپایی ایستگاه‌های سنجش فشارخون،  اجرای ۱۵ مانور امداد و نجات با هدف افزایش آمادگی در کارخانجات، افتتاح خانه علت در محله سورکان، اختصاص یک میلیارد تومان برای بازسازی مجتمع فرهنگی ورزشی هلال احمر این شهرستان را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد.
 حسینی با اشاره به انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر گفت: این انتخابات هر چهار سال یکبار با حضور اعضا  و با هدف پویایی و رونق جمعیت برگزار می‌شود، که این انتخابات ۱۵ تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد و برای عضویت در این مجمع افراد باید در سامانه هلال من ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: تلاش جمعیت هلال احمر بر این است که سطح علمی و عملی و تب آوری مردم را برای مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی بالا ببریم و همواره در این گونه رویدادها تیم‌های آماده‌ای برای مقابله با آنها و کاهش تلفات داشته باشیم.

حسینی افزود: آماده کردن جامعه برای مواجه با رویدادها و بحران‌ها مهمترین رکن آموزش همگانی از سوی جمعیت هلال احمر است.

به گفته وی جمعیت هلال احمر  نیاز به یکصدایی، وحدت و هماهنگی مضاعف دارد، چرا که اصول و اهداف حاکم بر جمعیت هلال احمر ناشی از مودت، دوستی و برادری است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621624

مهمترین اخبار ایران و جهان: