نیوز سیتی!
07 فروردین 1403 - 13:01

سه هدف طراحان عملیات تروریستی مسکو

کارشناس مسائل روسیه سه هدف را برای طراحان عملیات تروریستی در مسکو در نظر گرفت و تاکید کرد که به جز داعش می‌توان مظنونان دیگری را هم در این‌ خصوص نام برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مهدی سیف تبریزی، کارشناس مسائل روسیه بر این عقیده است که یکی از اهداف پشت پرده اقدام تروریستی مسکو ایجاد شکاف بین مردم روسیه و مسلمانان دنیا بود که در آن افرادی با شعارهای اسلامی به کشتار شهروندان روس پرداختند.

وی همچنین درباره دیگر اهداف احتمالی گفت: یکی از اهداف این اقدام تروریستی هل دادن و سرعت بخشیدن برای ورود به جنگ جهانی سوم می‌تواند باشد. اینکه این نوع اقوام به تحریک احساسات و هیجانات در دو طرف بیانجامد و روس‌ها اقدامی احساسی انجام دهند و از آن سمت هم ناتو بخواهد به این اقدامات تسریع بخشد. این می‌تواند جهان را وارد یک درگیری بزرگتر کرده و پای ناتو را به جنگ اوکراین باز کند.

 

.

 

تبریزی همچنین در خصوص مظنونان این اقدام تروریستی اظهار داشت: با توجه به بیانیه‌ای که گروه تروریستی داعش مبنی بر قبول مسئولیت این حادثه تروریستی مسکو صادر کرد، در حال حاضر مهم‌ترین مظنون این اقدام تروریستی شناخته می‌شود اما در کنار آن می‌توانیم از مطنونین دیگری هم نام ببریم. دستگاه اطلاعاتی اوکراین می‌تواند در صدر این لیست قرار بگیرد.

وی افزود: در رتبه بعدی می‌توان از سازمان‌های اطلاعاتی غربی نام برد. با توجه به اینکه سفارت آمریکا و انگلیس در دو هفته گذشته شهروندان خود را از حضور در هرگونه تجمع و حضور در فروشگاه‌ها خصوصا کنسرت‌ها منع کردند، شاید بتوانیم از دستگاه‌های اطلاعاتی غربی به عنوان طراحان و عاملان این اقدام تروریستی نام ببریم. در رتبه بعدی می‌توانیم از رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های اطلاعاتی آن یاد کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1691168

مهمترین اخبار ایران و جهان: