نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 13:28

مدیریت ایستگاه راه آهن سنندج ساماندهی می‌شود

استاندار کردستان گفت: نابسامانی موجود در ایستگاه سنندج با استقرار مدیریت حل می‌شود و در بکارگیری نیروها، اولویت با نیروهای بومی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان صبح امروز در جلسه بررسی ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: راه‌آهن سنندج یکی از ایستگاه‌های‌ ویژه کشور است و برای ساختار اداری و مدیریت ایستگاه سنندج و راه‌آهن مکاتباتی انجام شده و مصوب می‌شود.

استاندار کردستان گفت: امیدواریم با برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته بتوانیم ایستگاه راه آهن را از وضعیت فعلی خارج و مدیریت در آن مستقر شود که در بکارگیری نیروها، اولویت با جذب نیروهای بومی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد روزهای تردد و راه‌اندازی مسیر ریلی سنندج ـ مشهد نیز در دستور کار قرار دارد.

استاندار کردستان تصریح کرد: پروژه اتصال راه آهن زنجان به کردستان نیز در دستور کار قرار گرفته و برای ردیف بودجه آن وعده‌های خوبی داده شده است.  

وی تصریح کرد: تکمیل ایستگاه قروه و دهگلان از ضروریات است و امیدواریم تا قبل سال ایستگاه قروه به بهره‌برداری برسد.

زارعی‌کوشا افزود: کردستان پنجمین استان معدنی کشور است اما در حوزه ذخایر سنگ آهن جایگاه ویژه‌ای دارد و شرکت‌ها چشمشان به این ظرفیت‌هاست.

وی با بیان اینکه ذخایر سنگ آهن کردستان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، گفت: سیاست ما فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش فولاد است و ظرف هفته‌های آینده پروژه سرمایه‌گذاری دیگری در حوزه کنسانتره و گندله‌سازی با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی با سرمایه‌گذاری شرکت ایمیدرو در بیجار کلنگ‌زنی می‌شود که ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن فرآوری سنگ آهن و گندله را دارد.

فرماندار سنندج نیز در این جلسه گفت: با افتتاح راه آهن انتظار می‌رود از این ظرفیت استفاده شود و هزینه تمام شده برای تولید کننده کاهش یابد و بتواند تولیدات خود را روانه بازار کند. 

حسن عسکری افزود: در نیمه اول سال آینده بدون شک درخواست برای استفاده از قطار بیشتر می‌شود و باید برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد روزهای تردد انجام شود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648224

مهمترین اخبار ایران و جهان: