نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 14:45

کارکردهای مهم انتخابات آن را حساس و حیاتی کرده است

امام جمعه ساوه گفت: کارکردهای مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی انتخابات باعث شده این رویداد مهم مورد توجه دشمنان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه با گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر گفت: یادآوری این ایام و بیان خاطرات آن روزها که اراده پولادین مردم، صدای غرش توپ و تانک ها را خاموش و مشت های گره کرده بر شلیک گلوله پیروز و نقشه های شورای سلطنت و مستشاران نظامی آمریکا برای شاه را نقش بر آب کرد، یک وظیفه مهمی بر عهده همه به ویژه رسانه ملی و اهل قلم و بیان است که نسل جدید را با اهداف چرایی انقلاب و آسیب های آن آشنا ساخته و متذکر گردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل تلاش علمای دین و مردم غیرتمند و میراث بزرگ امام است، اظهار کرد: امام راحل همه گرفتاریها و مصیبتها را به جان خریدند تا کرامت الهی در جامعه ترویج شود و حکومت الهی و اخلاق اسلامی رواج پیدا کند.

امام جمعه ساوه افزود: تمام حرکات امام و سکنات او کپی از حرکاتی بود که پیامبران داشتند چراکه امام خود را عبد خدا می دیدند و لذا خداوند نیز او را بزرگ کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: امروز می بینیم همه تلاش دشمن و اجانب و مزدوران و احمقان این است که ولایت فقیه را تضعیف کنند چنانکه آن روز نیز ولایت و نبوت و قرآن را تضعیف می کردند و به پیامبر لقب های ناپسند می دادند.

وی با اشاره به اینکه امام از این نهضت و انقلاب اهداف ملی و اسلامی داشتند، گفت: در اندیشه و انگیزه امام تغییر نظام شاهنشاهی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی و برقراری قسط و عدالت اجتماعی و تشکیل جمهوری اسلامی با محتوای اسلامی و استقلال و آزادی و مخالفت با فحشاء و فقر و چپاولگری و جلوگیری از بین بردن اسلام و مذهب تشیع و اصلاح فرهنگ، تشکیل دولتی خدوم، تحقق اسلام در تمام شئون مملکت و قطع کردن دست‌های خیانتکاران و جنایتکاران و تحقق اهداف و احکام اسلام در همه جای دنیا دفاع از قرآن، احیای معنویت و دفاع از ارزشهای انسانی، فرهنگی و مذهبی و حمایت از مستضعفین جهان و خواستار رفع شکاف طبقاتی  و رفع فقر مدنظر بود. 

وی گفت: امروزه رهبری عزیز همین اهداف را با دیگر نیازهای ضروری جهان اسلام به جد دنبال می کنند و دنبال تشکیل حیات طیبه اسلامی هستند، حیات طیبه ای که در آن ارزش‌های الهی همچون ایمان، عدالت، دوری از اسراف و تجمل در سطح زمامداران و سلامت دینی و اخلاقی زمامداران، رواج اخلاق فاضله و صدها ارزش دیگر جزء اهداف می باشد. 

 خطیب جمعه ساوه خاطرنشان کرد: همین انقلاب با آسیب هایی روبرو است که غفلت ازآنها نظام اسلامی را می پوساند، اما تجربه ثابت نموده که قدرت های استکباری و مزدوران بیگانه توان شکست اتقلاب را ندارند اما ممکن است با نفوذ مرفهین بی درد و به کار گرفتن افراد نا اهل در پست های مدیریتی، آن را استحاله  و از درون تهی کند.

حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر اینکه حرکت خزنده به مراتب خطرناکتر از دشمن خارجی است، گفت: باید توجه داشته باشیم که ممکن است دشمن از غفلت و سرگرم شدن ما سوء استفاده کرده و شکست های خود را جبران کند و باید توجه داشت که انقلاب اسلامی نیز در معرض خطر ربایش و تحریف توسط افراد نااهل قرار دارد که با ترویج شبهه و حرفها و باطل و تجدد گرایی به دنبال استحاله فرهنگی هستند.

رحیمی با اشاره به مسئله مهم انتخابات تصریح کرد: انتخابات از جمله عرصه های حساس و سرنوشت ساز در کشور است که از ابعاد و جهت های مختلف حائز اهمیت و توجه است و در واقع، انتخابات به واسطه دارا بودن کارکردهای سیاسی، امنیتی، اجتماعی و حتی اقتصادی دارای اهمیت اساسی است و به همین دلیل مورد توجه دشمنان نیز می باشد. 

امام جمعه ساوه افزود: انتخابات هم حق است هم تکلیف، انتخابات ملاکی برای مشروعیت نظام، تجلی مردم سالاری دینی، خنثی کننده دوقطبی سازی های مخرب، عاملی برای تامین امنیت پایدار، به عنوان شاخص توسعه سیاسی،  متغیری برای حل مشکلات، عاملی برای افزایش اعتبار بین المللی نظام و خنثی کننده تبلیغات ایران هراسانه و اسلام هراسانه است.

 خطیب جمعه ساوه گفت: برای عدم حضور در پای صندوقهای رای هیچ بهانه ای پذیرفته نیست ندارد، فضا کاملاً انتخاباتی و رقابتی است و کسی نمی تواند بگوید طبق سلیقه و ذوق ما کسی وجود ندارد.

گفتنی است در نماز جمعه این هفته میز خدمت دادگستری شهرستان ساوه با حضور دادستان، رییس دادگستری، رئیس زندان و دیگر مسوولان قضایی با استقبال مردمی روبرو شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657868

مهمترین اخبار ایران و جهان: