نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 19:06

میزان تحقق کشاورزی قراردادی در آذربایجان شرقی

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: با تلاش تعاون روستایی آذربایجان شرقی 53 درصد از برنامه ابلاغ تعهدی کشت قراردادی مدیریت تعاون روستایی استان محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر رنجگران مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان‌های کردستان، خوزستان و آذربایجان شرقی بیشترین سطح ابلاغی کشاورزی قراردادی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کشت قرار دادی در استان آذربایجان شرقی افزود: با تلاش های صورت پذیرفته تا ۲۱ دی ماه ۲ هزار و ۵۲۱ قرارداد تایید شده در سطح استان توسط کشاورزان با سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران انجام شده است.

رنجگران در ادامه بیان کرد: در این طرح ۸ هزار و ۵۲۹ هکتار از اراضی گندم دیم و آبی خود را زیر پوشش کشت قراردادی قرار دادند که این مهم بدون تلاش همکاران این مجموعه و همه همکاران تعاون روستایی و جهادکشاورزی شهرستان ها امکان پذیر نبود.

وی تعهد مدیریت تعاون روستایی استان را در مجموع دو محصول گندم و کلزا ۱۶ هزار و ۲۰۰ هکتار عنوان داشت و بیان نمود: در این زمان محدود تاکنون ۵۳ درصد این تعهد محقق شده است که نوید بخش موفقیت شبکه تعاون روستایی استان در این طرح بوده و همچنان نیز با حضور عوامل شبکه تعاون روستایی در تعاونی ها و مراکز خرید ادامه خواهد داشت.

 رنجگران با اشاره به ظرفیت های بالای شبکه تعاون روستایی آذربایجان شرقی، میزان خرید گندم در سال جاری را بیش از 58 هزار تن عنوان نمود و بیان داشت: شبکه تعاون روستایی به واسطه سابقه و ظرفیت های مستعد خود در زمینه خدمت رسانی به مردم همواره در سخت ترین شرایط ممکن در حال خدمت رسانی به مردم است.

پایان پیام/

 


روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634568

مهمترین اخبار ایران و جهان: