نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 10:44

پلمب 12 آرایشگاه زنانه مداخله گر امر درمان در زاهدان

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان از پلمب 12 آرایشگاه زنانه متخلف در زاهدان خبر داد.

ابوالفضل احمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: طی بازدیدهای متعدد و مکرر انجام شده از برخی آرایشگاه های زنانه محرز شد که برخی از آنها که فاقد تخصص و پروانه های لازم هستند نسبت به انجام امور درمانی و پزشکی در داخل آرایشگاه اقدام می کنند که بر خلاف قانون است.

وی افزود: در همین راستا 12 واحد آرایشگاه زنانه متخلف شناسایی و پس از تایید تخلفات انتسابی از سوی مرکز بهداشت و درمان و بارزسان و ناظران امر هر کدام به مدت ۱۵ روز پلمپ و از فعالیت آنها ممانعت شد که در صورت تکرار خطا و اشتباهات گذشته مدت زمان پلمب نیز تا ۶۰ روز قابل تمدید است.

به گفته احمدزاده؛ این آرایشگاه ها با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم نسبت به انجام امور درمانی و پزشکی اقدام می کردند که هیچ کدام نیز پروانه و مجوز لازم برای این کار را نداشته اند و به نوعی در قالب پزشک نما امور درمانی و زیبایی را انجام می دادند.

وی تاکید کرد: علاوه بر پلمپ این آرایشگاه ها، تعهدات کتبی لازم نیز از متصدیان گرفته شد و همچنین مقرر شد که تا پایان سال این مراکز اجازه تبلیغات خارج از عرف و نامتعارف نداشته باشند که در صورت مشاهده و تکرار برخوردهای جدی قضایی با آنها صورت می گیرد.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان افزود: این آرایشگاه ها با انجام تبلیغات گسترده و البته خارج از عرف فضای فرهنگی شهر را بهم ریخته بودند که موجبات نگرانی و نارضایتی عموم مردم را به همراه داشت و در همین راستا و به منظور احقاق حقوق عامه و مطالبه جدی شهروندان دیگر اجازه تبلیغات میدانی و مجازی خارج از چارچوب نخواهند داشت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که به این مراکز هشدار داده شد فعالیت بر مدار قوانین عفاف و حجاب مصوب است که به طور کامل مکلف به اجرا شدند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626268

مهمترین اخبار ایران و جهان: