نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 14:01

استاندار:گیلان آماده ورود بخش خصوصی در حوزه کشتی‌سازی است

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به افزایش سهم گیلان در تولید ناخالصی‌ها در سطح استانی گفت:  این استان آمادگی ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت صنعت کشتی‌سازی و ساخت راه آهن را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان پیش از ظهر امروز  در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری در تهران با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های مهم در حوزه حمل و نقل دریایی است، اظهار کرد:
 گیلان با داشتن ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی می‌تواند از تمام ظرفیت‌های خود برای توسعه‌ی اقتصاد دریامحور در بخش‌های مختلف استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به افزایش سهم گیلان در تولید ناخالصی‌ها در سطح استانی گفت:  این استان آمادگی ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت صنعت کشتی‌سازی و ساخت راه آهن را دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از اهداف دولت سیزدهم را توسعخ حمل و نقل دریایی در استان‌های ساحلی دانست و بیان کرد:  به علت ارزان بودن حمل و نقل دریایی ، با استقبال بخش خصوصی شاهد رونق حمل و نقل دریایی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

عباسی همچنین با اشاره به سفر هیئت اقتصادی گیلان به کشور روسیه تصریح کرد: در این سفر با مسوولان وزارت راه روسیه، استاندار آستراخان و معاوم نخست وزیر داغستان دیدار کرده و تواففات خوبی در خصوص افزایش صادرات و واردات و توسعه حمل و نقل دریایی انجام شد.

به گزارش فارس، در این همایش، ۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در بنادر کشور با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان و برخی استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور در تهران به امضا رسید.

گفتنی است این قرارداد‌ها در سه میز مختلف مربوط به بنادر شهیدرجایی، امام خمینی، بوشهر، امیرآباد، شهید بهشتی، انزلی و نوشهر به امضا رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610568

مهمترین اخبار ایران و جهان: