نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 11:42

ماجرای پروژه مسکونی«48 واحدی فجر» زنجان چه بود؟

ساخت پروژه 48 واحدی «فجر» در منطقه شهرک «نصر» برای کارکنان راه و شهرسازی با برخی شرایط خاص باعث اعتراضاتی از سوی متقاضیان مسکن ملی در زنجان اقدامی که حالا با پاسخ مسوول اصلی ساخت و ساز واحدهای مسکونی در زنجان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ساخت پروژه 48 واحدی «فجر» در منطقه شهرک«نصر» برای کارکنان راه و شهرسازی با برخی شرایط خاص باعث اعتراضاتی از سوی متقاضیان مسکن ملی در زنجان شده است، اقدامی که حالا با پاسخ مسوول اصلی ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در زنجان مواجه شده است.

روز پنجشنبه شماری از متقاضیان واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در مقابل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تجمع و خواستار شفاف‌سازی و توضیح در مورد پروژه 48 واحدی یا خاص فجر شدند.

تجمع‌کنندگان با خاص برشمردن پروژه فجر با بیان اینکه چرا این واحدها در سه‌طبقه و خارج از برخی قوانین و در کمتر از 18 ماه ساخته شده و همچنین بدون قرعه‌کشی به کارکنان راه و شهرسازی واگذار شده است، خواستار شفاف‌سازی در مورد قمیت تمام شده و متراژ آن شدند.

در این زمینه روابط‌ عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان امروز یکشنبه با ارسال خبری به رسانه‌ها به سؤالات خبرنگاران که پیگیر موضوع این پروژه به‌اصطلاح خاص بودند، جواب داده است.

 

راه و شهرسازی برای کارکنان دولت مسکن می‌سازد

اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در این زمینه با بیان اینکه برای تعدادی از کارکنان دستگاه‌های دولتی و بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقده در قالب طرح نهضت ملی مسکن تخصیص پروژه شده‌اند، گفت: اولویت تأمین زمین در این تفاهم‌نامه‌ها از سوی طرف تفاهم می‌باشد و در صورت عدم زمین مازاد دستگاه‌های دولتی، وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به تامین زمین و تعریف پروژه اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر زنجان دراین‌خصوص تعریف شده و در حال اجراست، ابراز کرد: بحث طراحی و تخصیص پروژه‌های مذکور در قالب تامین مسکن کارکنان دولت بوده و برخی از نهادها نیز با تخصیص اراضی خود برای استفاده از تسهیلات بانکی و دیگر مزایای طرح نهضت ملی مسکن، در این طرح قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه متقاضیان پروژه‌های یاد شده(48 واحدی فجر) همانند سایر پروژه‌ها دارای فرم «ج» سبز هستند، تصریح کرد: همچنین این متقاضیان باید حائز شرایط دیگر طرح نهضت ملی از جمله عدم مالکیت و عدم برخورداری از تسهیلات بانکی(حوزه مسکن) بوده و اقساط اعلامی نیز در موعدهای مقرر می‌بایست واریز شود.

اسماعیلی، به اسامی سازمان‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه منعقد کرده‌اند اشاره کرد و بیان داشت: وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان صداوسیما، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت دادگستری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت کشور، ثبت‌اسناد کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت دفاع و نیروهای مسلح(سپاه_ارتش و نیروی انتظامی)، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و کارکنان خودِ وزارت راه و شهرسازی... از جمله این سازمان‌ها هستند که در چهارچوب ابلاغ قانون جهش تولید و ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در قالب نهضت ملی، تفاهم نامه‌ای و فناوری نوین قابلیت اقدام دارد. 

وی بیان داشت: دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مختلف می‌توانند با معرفی اراضی مازاد به اداره کل راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای کارکنان خود پروژه تعریف کرده و بر اساس تفاهم نامه‌های منعقده از مزایای طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

در جواب روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به معترضان و همچنین رسانه‌های هیچ اشاره‌ای به تعداد و ابعاد، قیمت تمام شده و نحوه تخصیص و... واحدهای مسکونی فجر نشده است.

گفتنی است، پروژه 48 واحدی فجر به گفته کارگران و فعالان در پروژه با مصالحی باکیفیت، استادکاران خاص در سه طبقه و ... ساخته شده است و مرتب از سوی مسئولان به‌ویژه مسوولان راه و شهرسازی مورد بازدید قرار می‌گیرد، پروژه‌ای که حالا نام VIP به خود گرفته است.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584824

مهمترین اخبار ایران و جهان: