نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 21:06

پدافند هوایی مشترک روسیه با اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی

وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه گفت که با متحدان خود در «سازمان پیمان امنیت جمعی» سامانه پدافند هوایی مشترک ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه گفت که این کشور با متحدان خود در «سازمان پیمان امنیت جمعی» یک سامانه پدافند هوایی مشترک برای مقابله با تهدیدات هوایی ایجاد کرده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اظهار داشت که یک سامانه دفاع هوایی مشترک بین روسیه و جمهوری‌های شوروی سابق که سازمان پیمان امنیت جمعی را تشکیل می‌دهند، در واقع ایجاد شده است، هرچند که این مورد در هیچ سندی منعکس نشده است.

این ائتلاف دفاعی از سال ۲۰۰۲ وجود دارد و کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان عضو آن هستند. روسیه یکی از قدرتمند‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی جهان را داراست. سامانه‌های پدافند هوایی «اسکندر»، «اس-300»، «اس-۴۰۰»، «اس-۵۰۰» و«بوک» از جمله این‌ها هستند.

شویگو افزود: «در واقع سامانه‌های پدافند هوایی مشترک قبلا در سطح دوجانبه ایجاد شده است.ما با ارمنستان، با قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان والبته با بلاروس قرارداد داریم.»

وزیر دفاع روسیه با تاکید بر اینکه سامانه پدافند هوایی مشترک به خوبی تجهیز شده و از سخت افزار مناسب برخوردار است، گفت:«ما به صورت دوره‌ای رزمایش انجام می‌دهیم و پدافند هوایی را در شرایط آمادگی رزمی نگه می‌داریم.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در روزهای گذشته گفت که مسکو به عنوان بخشی از تلاش برای ایجاد یک سپر دفاع هوایی مشترک با تاجیکستان، سامانه‌ پدافند هوایی «اس-۳۰۰» شامل ۸ پرتابگر را به تاجیکستان در آسیای مرکزی ارسال کرده است.

پوتین تاکید کرد:«به طور کلی، ما آماده ادامه و تکمیل این کار در مورد سازمان پیمان امنیت جمعی هستیم.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585568

مهمترین اخبار ایران و جهان: