نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 02:04

مسمومیت همسر فرمانده دستگاه جاسوسی ارتش اوکراین

سخنگوی دستگاه جاسوسی ارتش اوکراین روز سه شنبه گفت که همسر رئیس این نهاد با فلزات سنگین مسموم شده و در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی دستگاه جاسوسی ارتش اوکراین روز سه شنبه  گفت که  همسر رئیس این نهاد با فلزات سنگین مسموم شده و در بیمارستان تحت درمان است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «ماریانا بودانوا» همسر «کایریلو بودانوف» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اوکراین  است که از زمان جنگ روسیه با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به طور برجسته در عملیات‌های مخفیانه علیه نیروهای روس شرکت داشته است.

«آندری یوسف» سخنگوی دستگاه جاسوسی ارتش اوکراین بدون اینکه مشخص کند چه زمانی مسمومیت رخ داده است، گفت:«می‌توانم این اطلاعات را تایید کنم، متاسفانه، این خبر  درست است.»

این در حالی است که گفته می‌شود چند مقام دیگر آژانس جاسوسی ارتش اوکراین نیز دچار مسمویت خفیف شده‌اند.

بودانو مغز متفکر عملیات حمله اوکراین به روسیه است. در صورت تایید عمدی بودن مسمومیت همسربودانوف، این جدی‌ترین هدف قرار گرفتن یکی از اعضای خانواده شخصیت‌های برجسته نظامی، سیاسی اوکراین در طول جنگ ۲۱ ماهه خواهد بود.

این مسمومیت نخستین بار توسط رسانه‌های اوکراینی گزارش شد. یکی از نشریات این کشور به نقل از یک منبع ناشناس گزارش کرد که بودانوا در بیمارستان بستری و در حال اتمام دوره درمان اثرات مسمومیت است. یکی دیگر از رسانه‌های اوکراینی به نقل از یک منبع ناشناس گفت که  سم احتمالا از طریق غذا تزریق شده است.

روسیه پیشتر سرویس‌های مخفی اوکراین را مسئول قتل یک وبلاگ نویس و یک روزنامه نگار روس در خاک روسیه دانسته بود. اوکراین ادعای روسیه را در دست داشتن در این مرگ‌ها را رد کرد. در ماه آوریل، دادگاهی در مسکو حکم بازداشت غیابی بودانوف را به اتهام تروریسم صادر کرد.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» نیز در این زمینه به نقل از بودانوف نوشت، بودانوف در مصاحبه‌ای در پاییز امسال  گفت که همسر او با او در مقر آژانس جاسوسی ارتش اوکراین در شهر «کی‌یف» زندگی می‌کند. به گفته بودانوف، همسر او خو مامور پلیس و استاد آکادمی پلیس اوکراین است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587968

مهمترین اخبار ایران و جهان: