نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 14:32

شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران مریوان افتتاح شد

شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران شهرستان مریوان با حضور وزیر جهاد کشاورزی بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، در دومین روز از سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان کردستان، شبکه فرعی آبیاری پایاب سد گاران شهرستان مریوان با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

این شبکه در سطح هزار و ۱۰۰ هکتار به بهره برداری رسید، از این طرح ۱۸۴ خانوار از روستاهای منطقه بهره مند شده و ۷۶۵ شغل ایجاد و تثبیت شده است.

افزایش امنیت غذایی از طریق افزایش تولید محصولات کشاورزی تا چهار هزار و ۵۰۰ تن در سال، تثبیت جمعیت، کاهش بیکاری و کمک به پایداری اکوسیستم دریاچه زریوار مهمترین اهداف طرح است.

همچنین در ادامه سفر وزیر جهاد کشاورزی به مریوان، شبکه فرعی آبیاری اراضی جنوب دریاچه زریبار در سطح هزار و ۶۰۰ هکتار به بهره برداری رسید و با بهره‌برداری از این طرح هزار و ۶۰۶ خانوار از روستاهای منطقه بهره مند شده و ۲ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد و تثبیت می‌شود.

افزایش امنیت غذایی از طریق افزایش تولید محصولات کشاورزی تا هشت هزار تن در سال، تثبیت جمعیت، کاهش بیکاری و کمک به پایداری اکوسیستم دریاچه زریوار از مهمترین اهداف طرح است که برای اجرای این طرح سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بازدید از مجتمع کشت و صنعت و پرواربندی گوساله پنج هزار راسی
از دیگر برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی به مریوان بازدید از مجتمع کشت و صنعت و پرواربندی گوساله پنج هزار راسی درزیان احمد ایزدی شهرستان مریوان بود.

این مجتمع با ظرفیت پنج هزار راس گوساله نژاد سمینتال در مساحتی بالغ بر ۱۱۵ هکتار با تولید گوشت قرمز به میزان هزار و ۶۰ تن در سال و سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی ۵۰ نفر است.

رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح پنجشنبه ۱۱ آبان وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559724

مهمترین اخبار ایران و جهان: