نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 17:14

تیم‌های امدادی اصفهان به حالت آماده‌باش درآمدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از عصر شنبه تا روز یکشنبه هشدار سطح نارنجی برای بارش در مناطق شرق شمال و مرکز استان صادر شده و اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث داده شده است.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه باعث بارش‌های متناوب در اکثر مناطق استان شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در خوانسار ۱۶ میلی‌متر، بویین میاندشت ۱۵، داران۱۳، فریدونشهر ۱۱، آران و بیدگل ۱۰، نطنز ۱۲، کوهپایه ۱۰، زرین شهر ۷، اردستان ۵ و سمیرم، دهاقان و شهرضا ۴ میلی‌متر باران ثبت شده است.

شیشه‌فروش بیان کرد: از عصر شنبه تا روز یکشنبه هشدار سطح نارنجی برای بارش در مناطق شرق شمال و مرکز استان صادر شده و اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از آبگرفتگی و سیلاب‌های ناگهانی در مناطق روستایی، شهری و شیب کوهستان‌ها در شرق اصفهان، اردستان، نایین، خوروبیابانک، چوپانان، انارک، آران و بیدگل، نطنز، بادرود و کاشان داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: احتیاط و رعایت اصول ایمنی در تردد در جاده‌ها و توجه به هشدارهای پلیس راه، حفاظت محصولات کشاورزی در برابر سیل و کاهش دما، از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق کوهستانی و حریم و بستر رودخانه‌ها، تردد و توقف در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی در مناطق روستایی و پر خطر خودداری شود.

وی با تأکید بر تخلیه نخاله و رسوبات از دهانه پل‌ها توسط اداره راهداری، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها گفت: ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و آزادسازی تصرفات شناسایی شده در حریم و بستر رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای باید انجام شود.

شیشه‌فروش تصریح کرد: اصلاح پل‌های فاقد توان آب‌گذری شناسای شده در محورهای جاده‌ای توسط اداره راهداری، استقرار تجهیزات ماشین آلات و تیم‌های امدادی در پایگاه‌های هلال احمر، راهدارخانه‌ها و ستاد سیل شهرداری‌ها، رفع نواقص و ایمن کردن نقاط پر خطر شناسایی شده در معابر و خیابان‌ها، زیرگذرها وبزرگراه‌های شهرها توسط شهرداری‌ها توصیه می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559924

مهمترین اخبار ایران و جهان: