نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 19:55

وجود 5500 پروژه نیمه‌تمام حوزه بهداشت و درمان در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 5 هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در بخش بهداشت و درمان در کشور وجود دارد که براساس آخرین بررسی‌ها دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، بهرام عین‌اللهی در مراسم افتتاح فاز توسعه بیمارستان شهید بهشتی قروه اظهار کرد: 5 هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در بخش بهداشت و درمان در کشور وجود دارد که براساس آخرین بررسی‌ها دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی تصریح کرد:‌ اجرا و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است و در این راستا از تمام ظرفیت و توانی که داریم بهره خواهیم گرفت.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد:‌ پروژه‌های نیمه‌تمام با اولویت تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید و امیدواریم بتواند بستری برای ارائه خدمات هرچه شایسته در حوزه بهداشت و درمان برای هموطنانمان باشد.

وی در رابطه با بیمارستان قروه نیز هم گفت: باید بیمارستان جایگزین از ابتدا احداث شود که البته این مهم اعتبارات بسیار زیادی نیاز دارد، اما با توجه به کلنگ‌زنی صورت گرفته، تلاش می‌کنیم این کار صورت گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دولت به سلامت مردم اهمیت زیادی می‌دهد و در همین راستا مذاکره با استاندار و مسئولان استان برای جذب منابع مالی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ام‌آر‌آی در جهان که تولید سه ماه پیش است در قروه بیانگر نگاه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌های درمانی در این استان است.

عین‌اللهی به هزینه ۳۳۰ میلیارد ریالی برای این دستگاه ام‌.آر‌.آی گریزی زد و افزود: با کمک خیر، سه اتاق عمل به ۲ اتاق عمل قبلی بیمارستان قروه اضافه شده و این اتاق ها به تجهیزات استاندارد مجهز است.

وی عنوان کرد: بیمارستان قروه به بهترین دستگاه‌های چشم‌پزشکی مجهز است، وزارت بهداشت نیازهای قروه و سایر شهرهای استان را در بحث تجهیزات پزشکی برطرف خواهد کرد.

وی اعلام کرد: یکی از مجهزترین مراکز سرطان‌شناسی کشور در سنندج قرار دارد.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهدای دهگلان دارای مشکلاتی از جمله غیرفعال بودن اتاق عمل است که تمام توان خود را برای رفع این مشکلات بکار خواهیم گرفت.

خانه بهداشت الله‌یاری با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در قروه به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559168

مهمترین اخبار ایران و جهان: