نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 11:21

وزیر اسپانیایی: اتحادیه اروپا با اسرائیل در نسل‌کشی غزه همدست است

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا تصریح کرد که رهبران کشورهای اتحادیه اروپا با انفعال درمقابل جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی غزه همدست هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یون بلارا» وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا از رهبران کشورهای اروپایی درخواست کرد که در بحبوحه تشدید بمباران‌های غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین گسترش عملیات زمینی تل‌آویو علیه قلمرو فلسطینیان در نوار غزه، اقدامات فوری از جمله قطع روابط دیپلماتیک و وضع تحریم‌های اقتصادی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در پیش بگیرند.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، این مقام اسپانیولی همچنین خواستار پیگرد قانونی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جرایم جنگی علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه شد.

بلارا در یک پیام ویدئویی پرشور در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) گفت: «پس از این شب جهنمی در غزه، یک پیام ساده اما مهم برای رهبران اروپا دارم. ما را شریک نسل‌کشی نکنید. کاری بکنید. به این شیوه (رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان) اعتراض کنید».

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، بیش از هشت هزار فلسطینی از جمله سه هزار و ۳۴۲ کودک از زمان آغاز تهاجمات گسترده هوایی رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیدند.

از طرف دیگر در پی آغاز عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه مواضع صهیونیست‌ها که در اعتراض به اهانت‌های مداوم رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در مسجدالاقصی آغاز شد، یکهزار و ۴۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیدند و حماس، ۲۳۲ نفر را به اسارت گرفت.

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا با اشاره به وخامت اوضاع در غزه و انتقام نامتناسب رژیم صهیونیستی مبنی بر قطع اینترنت و خدمات ارتباطات تلفنی در نواز غزه تصریح کرد که این اقدامات یک هدف روشن دارد که تضمین می‌کند که «اسرائیل بدون عواقب مرتکب جنایات علیه بشریت می‌شود».

وی ادامه داد: «انفعال ما، ما را به همدستان ‌آن‌ها تبدیل می‌کند و اسرائیل بر این باور است که ائتلاف بین‌المللی‌اش، مصونیت آن را تضمین می‌کند».

بلارا سپس خطاب به رهبران اتحادیه اروپا ادامه داد: «ما باید همین حالا اقدام کنیم، فردا بسیار دیدار خواهد بود. روابط دیپلماتیک را با دولت اسرائیل قطع کنید. تحریم‌های سخت اقتصادی را علیه آن‌هایی که مسئول این نسل‌کشی هستند، اجرا کنید و بدون تردد، نتانیاهو را در دیوان جرایم بین المللی حاضر کنید تا برای آن‌چه که جرایم جنگی است، محاکمه  شود».

عضو کابینه اسپانیا همچنین از شهروندان اتحادیه اروپا درخواست کرد تا به خیابان‌ها بیایند و صدای خود را بالا ببرند تا «این نسل‌کشی» پایان یابد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه هفته گذشته، حمله هوایی و زمینی به غزه را تشدید کرد و باعث قطع ارتباط تقریباً کامل در این منطقه شد. اتصال اینترنت و ارتباطات در اوایل هفته جاری تا حدی برقرار شد اما محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. نتانیاهو نیز روز شنبه هفته جاری از «مرحله دوم» جنگ علیه حماس خبر داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555068

مهمترین اخبار ایران و جهان: