نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 16:05

کسب سهمیه المپیک ایران با فداکاری تکواندوکار میانه‌ای

تیم ملی تکواندو ایران با فداکاری تکواندوکار میانه‌ای سهمیه المپیک را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رقابت‌های نهایی گرند اسلم ووشی چین در سال ۲۰۲۳ به عنوان آخرین سری از مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس برگزار شد.

در روز دوم این مسابقات که در اوزان المپیکی برگزار می‌شد؛ میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی دو تکواندوکار آذربایجان‌شرقی به مصاف حریفان خود رفتند.

میرهاشم حسینی در وزن  80- کیلوگرم در دور اول با قرعه استراحت همراه شده و در دور دوم کاتوسی از کشور تونس را در دو راند شکست داد.

وی در مرحله نیمه نهایی در رقابت نزدیک و با اختلاف یک امتیاز مغلوب جایسانف از کشور ازبکستان شده و در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز هم امیر محمدبخشی با صلاحدید سرمربیان تیم ملی از مسابقه برابر میرهاشم انصراف و تا وی صاحب مدال برنز شد.

اما در این مسابقات امیرمحمد بخشی با فداکاری و انصراف خود در مسابقات موجب کسب سهمیه المپپک برای کشور شد.

وی بعد از قرعه استراحت ابتدا حریفی از کشور ازبکستان را مغلوب کرد. وی در نیمه نهایی برابر مهران برخورداری قرار گرفت که با صلاحدید مربیان تیم ملی از حضور در این مسابقه انصراف و در دیدار رده بندی هم برابر میرهاشم قرار نگرفت.

امیرمحمد بخشی سابقه پیروزی برابر مهران برخورداری داشت، اما با توجه به رنکینگ بالاتر و شانس بیشترمهران برای کسب سهمیه المپیک، از مسابقه با وی انصراف داد.

مهران برخورداری در نهایت قهرمان این وزن شده و موفق با کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس شد.

پایان پیام/60017

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607424

مهمترین اخبار ایران و جهان: